מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה סיכלו תוכנית של ישראל לרגל אחרי מנהיגי הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי על א-דין אל קסאם, כך דווח בעיתון הלבנוני אל אחבר. בין היתר, נטען ישראל עשתה שימוש במכשירים אלקטרוניים ולא הסתמכה רק על מעקב אחר הטלפון הסלולרי שלהם. אחד היעדים לריגול, כך על פי הדיווח, הוא מרואן עיסא, רמטכ"ל הזרוע הצבאית. 

הגורמים אמרו לאל אחבר כי אנשי חמאס גילו וניטרלו מכשיר שהושתל בבית סמוך לזה של עיסא וכוון על מנת להאזין למה שמתרחש בו. הגומרים הוסיפו כי המכשיר, שהתגלה בסריקות נרחבות באזור, נועד להתגבר על כישלונה של ישראל להאזין לעיסא באמצעים רגילים. מנגנוני הביטחון עצרו את האיש שעל פי החשד השתיל את המכשיר ולאחר מכן גילו מערכות ריגול נוספות שהושתלו באזור ובמקומות אחרים, בהם מכשיר נוסף שהתגלה ברכבו של אחד מבני לווייתו של עיסא. 
מאז התקרית בחאן יונס לפני חודשיים, בה נהרג סא"ל א' לאחר שכוח צה"ל, שעל פי הדיווחים, נחשף במהלך פעולה להטמנת אמצעי ההאזנה, עצרו בחמאס 45 פלסטינים בחשד שפעלו למען ישראל. על פי הדיווחים, חלק מהחשודים הודו שריגלו ועקבו אחר תנועת מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי.

עיסא, מדווח באל אחבר, מואשם על ידי ישראל בהיותו המנהיג בפועל של גדודי אל קסאם והוא זה שיזם את פרויקט המנהרות של ארגון הטרור ואת הקשר עם איראן. 

בתוך כך, ישראל צפויה לאפשר השבוע את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי, בסכום של 15 מיליון דולר לרצועת עזה, כך אמר אתמול השליח הקטארי למזרח התיכון, מוחמד אל-עמאדי.. כזכור, העברת הכסף עוכבה על ידי ישראל בעקבות האירועים האלימים בגדר בשבועות האחרונים. 

קטאר החלה בחודש נובמבר בתוכנית של שישה חודשים להעברת 150 מיליון דולר למימון שכר עובדי מדינה ומשלוחים של דלק לייצור חשמל בעזה. בראיון לרויטרס, אמר אל-עמאדי כי ההעברה לתשלום משכורות פקידי חמאס ברצועה לא תתבצע במזוודות כסף שיועברו על ידו כמו בפעמים הקודמות, אך סרב להשיב כיצד המהלך יתבצע.

"בגלל האלימות בגדר, ישראל דחתה את ההעברה וביום שישי האחרון ישראל אישרה לבצע זאת", אמר השליח הקטארי. עוד הוסיף: "אנחנו צריכים למצוא פתרון לשני מיליון בני האדם ברצועה - זאת מטרתנו. לא רק להעביר כסף בגלל שישראל רוצה שקט וחמאס רוצה כסף".