הכסף הקטארי יועבר לחמאס תוך ימים, כך החליט אמש הקבינט המדיני־ביטחוני. במהלך ישיבת הקבינט תמכו כל גורמי הביטחון בהעברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי, בסך 15 מיליון דולר. בתוך כך אמר גורם מדיני בכיר כי "בניגוד לפרסומים, עדיין לא התקבלה החלטה באשר להעברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, החלטה תתקבל בקרוב".



בעקבות האירועים האחרונים בדרום החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לאפשר את העברת הכסף הקטארי אתמול לרצועה. ההוראה של נתניהו באה לאחר שבמהלך הפרת סדר בדרום הרצועה נפצע קל קצין צה”ל מירי מחבל לעברו. מתחקיר האירוע עולה כי כדור פגע בקסדת הקצין במהלך הפרות הסדר. הקצין, מפקד פלוגה בצנחנים, פונה על ידי צוותי ההצלה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. צה”ל הגיב בירי טנקים לעבר עמדת חמאס ברצועה.



כמו כן, חיל האוויר תקף אמש מספר יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה במהלך הלילה. חמאס איים באחרונה כי אם המענק לא יוכנס לרצועה השבוע, תהיה הסלמה בהפגנות ביום שישי הקרוב והן ישובו למתכונתן האלימה. עוד טענו בחמאס כי יש סכנה שחלק מבתי החולים ברצועה יפסיקו את פעילותם בשל העיכוב בהכנסת המענק.



נתניהו התייחס אתמול לאירועים האחרונים בגבול רצועת עזה ושיגר איום לארגוני הטרור. “אם מישהו בעזה חשב שהוא יכול להרים ראש - הם צריכים להבין שהתגובה שלנו תהיה קטלנית וכואבת מאוד. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ולכל הסלמה”, אמר נתניהו במהלך תרגיל צבאי בבסיס שיזפון בנגב.



בתוך כך, מקורות בחמאס מסרו ל”כאן ב” כי הירי של הצלף – שממנו נפצע קצין צה”ל - היה מנוגד לאינטרס הכללי שלהם. הארגון שלח מסר לישראל דרך המתווכים, שלפיו הוא פתח בחקירה בנוגע לזהות היורה. “נראה לכם הגיוני שנאפשר ירי לפני שהכסף ייכנס? אין לנו שליטה של מאה אחוז. אי אפשר לשבור כלים אחרי כל תקרית בודדת”, נאמר במסר. בינתיים נמשכת המתיחות לאורך הגבול. חמישה פלסטינים התקרבו אתמול לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. שניים מהם הצליחו לחצות את הגדר לשטח ישראל, אולם זמן קצר לאחר מכן הם שבו לרצועה.