אש נפתחה במהלך הלילה (חמישי) לעבר חיילי צה״ל שפעלו במובלעת סמוך לגדר הגבול עם סוריה. הלוחמים הגיבו בירי. לא היו נפגעים בתקרית. בתוך כך, הבוקר הותר לפרסום כי על רקע המתיחות בתקופה האחרונה בדרום ובצפון, מערכת כיפת ברזל נפרסה בימים האחרונים בגוש דן.



כזכור, אחרי שנים שבהן ישראל מהלכת על חבל דק - בין האינטרס שלה למנוע התבססות איראנית בסוריה לבין הרצון להימנע מעימות עם רוסיה, הפטרונית של נשיא סוריה בשאר אסד - נדמה כי אתמול, לפחות על פי הרוסים, ישראל איבדה את שיווי המשקל. רוסיה שיגרה אתמול אזהרה לישראל. זאת בעקבות תקיפות חיל האוויר בסוריה בתחילת השבוע, שבהן נהרגו, לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, לפחות 12 אנשי משמרות המהפכה, שישה אנשי צבא ומיליציות סורים ושלושה בעלי אזרחויות זרות.
 
לפי סוכנות הידיעות הרוסית ריה, דוברת משרד החוץ מריה זחרובה, שנשאלה במסיבת עיתונאים על התקיפה, השיבה: “איננו משנים את עמדתנו בנושא, היא מתבססת על עקרונות המשפט הבינלאומי. פרקטיקה של התקפות אלימות שרירותיות על מדינה ריבונית, במקרה הזה מדובר בסוריה, צריכה להיות מחוץ לתחום. הסלמה של אווירת עוינות באזור אינה תואמת לדעתנו את האינטרסים ארוכי הטווח של אף מדינה במזרח התיכון, וזה כולל כמובן את ישראל. אסור לאפשר שסוריה, שידעה סבל רב בשנות הסכסוך האלים, תהפוך לזירה לחיסול חשבונות גיאו־פוליטיים”.

שלשום דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ל־21 לפחות. עוד דווח כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו־12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה. עוד דווח כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ולאתרים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה. המרכז לזכויות אדם מוסר כי מספר ההרוגים הגבוה יחסית וההרס הרב הם תוצאה של שלוש גיחות ההפצצה שביצעו מטוסי חיל האוויר.