עו"ד איתמר בן גביר התייחס היום (ראשון) בשיחה עם אילה חסון לתקרית שהתרחשה אמש במאחז הלא חוקי עדי עד, אשר במהלכה נהרג פלסטיני ו-30 נפצעו: "לפי מה העובדות בשטח ולפי מה שתחקיר צה"ל מראה, נער הגיע בסביבות 200-150 מטרים מגבעות היישוב עדי עד בגוש שילה, שלושה ערבים תקפו אותו, דקרו אותו וניסו לגרור אותו לכיוון הכפר". לדבריו, זה יכל היה להסתיים אחר לגמרי, במזל הוא הצליח להימלט מהם והזעיק את כיתת הכוננות.
"מדובר באנשים שמגיע להם פרס ישראל בשמירה על הביטחון והדאגה לחיי תושבים", הוסיף ב-103FM, "הם הותקפו באבנים ובלוקים על ידי 600 ערבים שכבר נמצאו במקום ולא בטוח שלא היה כאן מערב מתוכנן. ברוך השם כוחותינו חולצו בשלום".
בן גביר טען כי "צה"ל הגיע לשם באיחור גדול". לדבריו, אם 600 ערבים תוקפים כ-15 יהודים - הייתי מצפה מצה"ל שיגיע תוך עשר דקות ולא תוך שעה וחצי. "אני לא יודע מי ירה ומה ירה אך תזכרו שההרוג הוא מחבל מורשע שישב בכלא הישראלי על הנחת מטעני חבלה", הוא הדגיש: "צריך לומר יישר כוח לכיתת הכוננות וזה נס גדול שזה הסתיים בילד שלא נחטף".

סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, המתמודד במסגרת  מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון אמר: "אני ניזון מהתקשורת, אך כמי שיש לו מעט ניסיון בחקירות אני סבור שאי אפשר להסתמך על גרסה של צד אחד או צד אחר". לדבריו, צריך לחקור על מנת להגיע לחקר האמת ולדעת מה היה שם ואז לקבוע אם הייתה עבירה על החוק. "אם הייתה עבירה יש לבדוק מי עבר עליו ולהעניש בהתאם", ציין, "הרקע של ההרוג הפלסטיני לא רלוונטי פה - לא כתוב לו על המצח שהוא ישב בכלא כמה שנים, גם מי שישב בכלא עשר שנים יכול לחרוש את האדמה שלו ויכול גם לזרוק אבנים ולירות אך אין קשר בין השניים".
הוא התייחס להתמודדותו לכנסת ואמר כי "אני עושה את הצעדים הראשונים בפוליטיקה. אני מגדיר את עצמי ימני ורואה את עצמי כנץ ביטחוני ולכן אני הולך עם בוגי". אילן הוסיף: "אני מאמין בבוגי הוא איש עם רזומה מדהים, גם רמטכ"ל וגם שר ביטחון לשעבר. הוא אומר את דעותיו ולא מסתיר זאת מאף אחד". סגן ראש השב"כ לשעבר חשף כי הוא "ימין אבל לא פנאטי - לא רוצה לספח 2-4 מיליון ערבים ולשים קץ למדינת היהודים וגם לא רוצה לגרש מיליון ערבים מישראל. זה לא בא בחשבון". הוא סיכם: "אני לא רוצה להצטרף למפלגת שלטון ששלטונה צריך להסתיים ולכן מה שנשאר לי זה בוגי" וסירב להתייחס לשאלת האיחוד עם מפלגתו של בני גנץ - "לא נקדים את המאוחר. מדברים על כך שביום שלישי בני גנץ ידבר. נחכה ונראה".