האתר הפלסטיני אל-חדת' דיווח היום (ראשון) כי כוח הריסון השייך לארגון חמאס מנע לפני כמה ימים מפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, לבצע פיגוע נגד ג'יפ צבאי ישראלי בגבול המזרחי של רצועת עזה. בדיווח נטען כי היה ריב בין שני הצדדים לאחר שכוח הריסון של חמאס אמר כי הפגיעה בג'יפ אינה חלק מהסכם שנקבע ביניהם על החלטות צבאיות שצריכות להגיע במסגרת חדר המבצעים המשותף של שני הארגונים.
בהתערבות בכירים, הפיגוע לא יצא אל הפועל בסופו של יום. לפני שבוע חילקו פלוגות אל-קודס הודעה לכוחות החמושים, במסגרתה נשלח איום על תושבי עוטף עזה לא להישאר בבתיהם. במקביל, המקורות אמרו כי התיאום בין גדודי אל-קאסם לבין פלוגות אל-קודס הוא ברמה הגבוהה ביותר, אם כי ישנם חילוקי דעות בין הצדדים בכל הקשור לתגובה על התוקפנות הישראלית בגבול הרצועה "הכבושה". 
מקור בכיר בארגון חמאס לא הכחיש את האירוע של הפיגוע שלא יצא אל הפועל, ואף הדגיש כי חמאס מוכן לעימות עם "הכיבוש" אך אינו שש להתחיל בו, זה כי ההחלטה לעימות צריכה להתקבל בחדר המבצעים המשותף. 

דיווח זה מצביע על מחלוקת הולכת וגדלה בקרב הפלגים הפלסטיניים החמושים, בעיקר החמאס והג'יהאד האיסלמי. על פי דיווחים שונים, הג'יהאד מקבל הוראות מאיראן ולכן לא מן הנמנע שפעולות אלה הן תוצאה ישירה של ההוראות האיראניות שבאו בתגובה לתקיפות של חיל האוויר על מטרות איראניות בסוריה.
עוד הודגש כי האיראנים מעוניינים לחמם את הגזרה הדרומית. בעקבות הקמת הממשלה בלבנון, מבחינתם, חימום הגזרה הצפונית בגבול בין לבנון ישראל הוא בלתי אפשרי מבחינתם.