פרסום ראשון: לפני שישה ימים התרחש אירוע חריג במעבר ג'למה סמוך לג'נין, שעד היום דווח כפיגוע טרור שסוכל. בתקרית נהרג פלסטיני ואחר נפצע לאחר שעל פי הדיווחים שהיו יודעים עד עכשיו, שני  החשודים כמחבלים זרקו מטען לעבר המעבר, שבשעה הזו היה סגור וכוח של צה"ל שזיהה אותם ירה ופגע בהם. אבל הבוקר (ראשון) אנחנו מפרסמים כי מהתחקירים של צה"ל בשטח, עולה בשלב הזה תמונה אחרת ובמקביל נפתחה גם חקירת מצ"ח לאחר שבשטח עדיין לא נמצא למעשה עדות לכך שבנקודה הוטמן מטען חבלה או נזרק מטען לעבר המעבר. 
 
בתקופה האחרונה במעבר היו מספר אירועי טרור, כאשר במקרים שחזרו על עצמם פלסטינים מגיעים בשעות הערב כאשר המעבר סגור ובמתחם אין אנשים, מתקרבים בסמוך לו וזורקים מטענים מאולתרים לעבר המתקן. לאור האירועים הללו תוגברה ההגנה על המעבר וכוח של של פלוגת הסיור של חטיבה 7, שנחשב כוח איכותי ומיומן מצבע מארבים על מנת ללהגן על המעבר.
 
בשעות הלילה הכוח זיהה תנועה חשודה של 2 פלסטינים, רכובים על גבי קטנוע שהתקרבו לעבר המעבר.  לעומת הדיווחים שהתפרסמו בתקשורת, לאחר האירוע שני הפלסטינים לא זוהו כשהם זורקים מטען, אבל הכוח זיהה את השניים במה שהיה נראה להם כהנחת חפץ חשוד כמטען סמוך למעבר, לאחר שירדו מהקטנוע, הכוח אמר בתחקיר המבצעי כי שמע פיצוץ והיה משוכנע כי הושלך מטען לעבר המעבר. בעקבות הזיהוי ושמיעת הפיצוץ הכוח פתח באש לעבר החשודים, הרג אחד מהם ופצע את השני.
 

בשלב הזה,  בצה"ל עדיין לא שללו באופן מוחלט שהיה בכל זאת ניסיון לפיגוע, אבל הכיוון המסתמן שהשניים לא היו חמושים במטען חבלה, ומלבד ההתקרבות החשודה עם הקטנוע, אין נתון נוסף שמאושש שאכן מדובר בניסיון פיגוע ובשטח לא נמצאו עדויות כי נזרק או הוטמן מטען חבלה, למרות שבצה"ל ממשיכים לבדוק זאת.
 
למרות שנפתחה חקירת מצ"ח חשוב להדגיש, שבשלב הזה, לא עולה מהתנהלות הכוח בעיה ערכית שהובילה לאירוע ומרחב הטעות מתמקד בהחלטות המקצועיות ובהקפה על נוהלי הפתיחה באש.  מהתחקירים הראשונים עולה כי מבחינת תמונת המצב שהכוח הבין במהלך האירוע , הם היו מוכנעים כי מדובר שמדובר בניסיון פיגוע שאותו צריך לסכל. התחקיר המבצעי כאמור מתמקד בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת בהפעלת האש ובתדריכים המקדימים של הכוח למארב.

למרות שמקביל לתחקיר הפיקודי נפתחה חקירת מצ"ח, נציין כי ברוב המוחלט של המקרים שדומים במאפיינים לאירוע זו, ובהם אן יש טעות מקצועית ולא בעיה ערכית, לאחר בחינת התיק בפרקליטות במידה והוא הסתיים בהרוגים פלסטינים, הוא חוזר לטיפול פיקודי ולא בהליכים אל מול הפרקליטות הצבאית שבהם בצה"ל מאפיינים את ההחלטות בשטח. כאמור בשלב הזה אל מול הנתונים שנמצאו בשטח מסתמן שבאירוע היו טעויות מקצועיות, אך לא בעיות ערכיות. 
מדובר צה"ל נמסר: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".