כלי טיס של חיל האוויר תקף הערב (שבת) עמדה של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום. לא היו נפגעים באירוע הפרחת המטען לישראל. זר בלוני הנפץ לא גרם לנפגעים או לנזק, והוא הופל כשהוא באוויר על ידי כוחות הביטחון. בלוני תבערה נוספים הופרחו לאוויר גם לאחר תקיפת חיל האוויר.



בנוסף, הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף מוצב נוסף באזור מרכז הרצועה. בשני המקרים לא היו נפגעים. כוחות הנדסה צבאיים נטרלו בנוסף מטענים רבי עוצמה בגזרה הדרומית בשעות הערב של השבת. בנוסף, דווח על עימותים עם חיילי צה"ל בגזרת רפיח, גם בשבת בלילה, במסגרת מה שמכונה "ההפגנות הליליות".

האירועים היום מהווים המשך לסוף שבוע מתוח, כאשר כ-7,000 פלסטינים הגיעו לגדר המערכת במסגרת צעדת "שער הרחמים", יידו אבנים, מטעני חבלה וכן הבעירו צמיגים במוקדי החיכוך השבועיים. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה דיווח על 17 נפגעים מירי חי, בהם ילד שנפגע בראשו, ובנוסף שלושה פראמדיקים ועיתונאי שנפצעו מרימוני גז שפגעו בגופם.
 

בינתיים, הפלגים הפלסטינים קראו להתגייס לצעדת המיליון ב-30 במרץ הקרוב, בו מציינים את יום האדמה. "ה-30 במרץ יהיה יום מיוחד בהיסטוריה של העם שלנו", נכתב בהודעה המשותפת, בה תיכנס "צעדת השיבה ושבירה המצור" לשנה השניה שלה. הפלגים הפלסטינים הדגישו, כי "צעדות השיבה יימשכו בדרכי שלום עד להשגת המטרות", וקראו "להמשיך בעימותים נגד הכיבוש בגדה המערבית וברצועת עזה, ולהסלים את המצב בהגנה על אל-אקצא".
 
הפלגים הדגישו בהודעה, כי "סוגיית האסירים תמשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו, ולא נותיר אותם אל מול כוחות הדיכוי הציוניים בבתי הכלא. אנחנו מדגישים, כי הכיבוש אחראי על הפשעים וההסלמה נגד האסירים". הפלסטינים דיווחו, כי מאז החלו צעדות השיבה ב-30 במרץ אשתקד, נהרגו כ-250 פלסטינים, בהם נשים וילדים, ועוד למעלה 23 אלף נפגעו.