אין למה לחכות? עסקת המאה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צפויה להתפרסם אחרי הבחירות וכבר מעוררת סערה במערכת הפוליטית הישראלית. בעוד נתניהו ובנט מחליפים ביניהם האשמות באשר למי מהם יסכל את התוכנית, התייחס אליה גם בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, בראיון שהעניק לרשת אל ג'זירה. 



בדברים שאמר בראיון, טען עריקאת כי הקטארים מסרו לו שמדינות המפרץ כלל אינן תומכות בתוכנית השלום האמריקאית, על אף "מסע הדילוגים" של שליחו של טראמפ במזרח התיכון, ג'ארד קושנר. 


בינתיים, שיגר עריקאת מכתב לליגה הערבית, בו הוא מזהיר מ"ייהוד ירושלים על ידי הכיבוש הישראלי". הפלסטינים, כזכור, טוענים כי בכוונתה של ישראל לשנות את הסטטוס-קוו בהר הבית ותוקפים את התוכניות להגדיל את אוכלוסיית היהודים בעיר. 
 

במכתבו, ביקש עריקאת לעקוב אחר מצבה של בירת ישראל, ובמיוחד מסגד אל-אקצה, ולפעול בזירה הבינלאומית במטרה "לחשוף את פעולות הכיבוש ולחייב אותו לשאת באחריות אל מול ההפרות שלו, מאחר והוא מוביל את האזור למלחמת דת, שאיש לא יכול לצפות מה יהיה סופה".

מוקדם יותר היום, התראיין שר החינוך נפתלי בנט בערוץ 13, התייחס לעסקת המאה וטען כי "הראשון שיזחל לתוך ממשלת נתניהו כשר חוץ הוא בני גנץ, זה כל כך ברור. בעקבות תוכנית השלום של טראמפ, יגיע גנץ כדי להציל את המולדת ולהביא את השלום וייכנס לממשלה. היינו שם כמה פעמים, גם נתניהו וברק נשבעו שלא יעבדו יחד ובסוף ברק זחל פנימה. גם ציפי לבני זחלה פנימה בשנת 2013 וביבי קיבל אותה בזרועות פתוחות".

עוד הוסיף בנט, כי הוא לא מתכוון להיכנס לממשלה "שבקווי היסוד שלה יש גם הקמת מדינה פלסטינית. אנחנו לא נמסור סנטימטר אדמה לערבים, נגמר הדבר הזה".