קצין צה"ל, סרן ישראל מאיר אליצור, נפצע אתמול לפנות בוקר קשה מדריסת רכב מכוונת, סמוך לכפר דיר איבזיע בנפת רמאללה, ליד צומת הפרסה. לוחם מג"ב נוסף נפצע קל. השניים פונו לבית החולים שיבא בתל השומר. סמ"ש א', לוחם מג"ב שסבל מפגיעה בגפיים ושוחרר כבר אתמול בבוקר מבית החולים, סיפר על האירוע: "ברגע שזיהיתי את הרכב קפצתי ימינה, ניסיתי להתחמק ממנו ובכל זאת הרכב הצליח לפגוע לי ברגל. פתחנו בירי לעבר הרכב ונטרלנו את שני המחבלים ואת השלישי שנפצע עצרו במקום. אני מאחל לקצין החלמה מהירה ושיקום על הרגליים כמה שיותר מהר. אני מקווה לחזור כמה שיותר מהר לשגרה ולפעילויות".

לחייו של אליצור, שפונה מורדם ומונשם וסובל מפגיעה רב־מערכתית לא נשקפת סכנה ומצבו יציב. יעל, אחותו של סרן אליצור, אמרה הבוקר לגל"צ: "הוא מורדם ומונשם. יש לו שברים בכל מיני מקומות בגוף. הוא סמל של אידיאלים. הוא היה חצי שעה מתחת לאוטו אחרי הדריסה ותדרך את החיילים שלו איך לחלץ אותו. ההורים מקווים להרבה טוב עם הרבה אמונה. הוא דיבר עד שהוא איבד את ההכרה מתחת לאוטו".
סמ"ש א' מתאר את פיגוע הדריסה. צילום: דוברות המשטרה


נועם, אביו של מאיר סיפר לגל"צ: "מצבו עדיין קשה אבל יציב. השכן שלנו דפק לנו בדלת אתמול והודיע לנו על פציעתו. לפי הנתונים של התאונה, זה נס גדול שהוא נשאר בחיים. אנחנו מתפללים לשלומו. יש סימנים שהולך להיות טוב. עוד הוסיף: "הוא בן לתפארת. הוא מאוד אחראי בכל דבר שהוא עושה. מאוד מסור לחיילים שלו. דואג להם לכל מה שצריך. יש לי בן נוסף שהוא סמג"ד בגדוד נוסף בחטיבת כפיר"

מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים דרסו ברכבם מספר לוחמי צה"ל, שעצרו בצד הדרך ביציאה מהכפר עקב תקלה ברכב. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים והרגו שניים מהם. מחבל נוסף נוטרל ונעצר. על פי דיווח פלסטיני, בעקבות הפיגוע נכנס כוח צה"ל לכפר נעמה, שממנו על פי החשד הגיעו המחבלים, וסגר בו את כל הכניסות והיציאות.

פיגוע הדריסה. צילום: פלאש 90

 מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים השליכו מוקדם יותר בלילה בקבוקי תבערה לעבר מעבר סמוך לציר 443. ברכב שבאמצעותו בוצע הפיגוע נמצאו בקבוקי תבערה נוספים. גורמים פלסטיניים דחו את טענות הצבא בעניין הפיגוע. לטענתם, הרכב הצבאי שנתקע באמצע הכביש באזור לא נראה לעין כאשר שלושת הפלסטינים עברו במקום  והיו  ערפל וראות לקויה, דבר שגרם להם להתנגש ברכב הצבאי ובחיילים שעמדו במקום. 
 

עוד טענו בשיחה עם "מעריב־אונליין" כי "מדובר ברצח בדם קר. הרי כולנו יודעים שאף אחד לא יוצא עם שניים אחרים כדי לבצע פיגוע דריסה". כן הוסיפו: "לצערנו הרב, גם התקשרות הישראלים לא שאלה את השאלות הנכונות והאמינה בצורה אוטומטית לטענות הצבא והחיילים. מדובר בהוצאה להורג בצורה קולקטיבית כלפי נוסעי רכב שנעצר. זאת, מתוך שנאת החיילים לערבים. לאחר מכן באים לשקר ולתרץ את הפשע שלהם".
"זו תאונת דרכים, לא פיגוע"
 ראש מועצת כפר נעמה, ח׳לדון א־דיק טען בשיחה עם "מעריב־אונליין" כי "לפי עדי ראייה מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. הפנייה שבה עמדו החיילים היא פנייה מאוד חדה ורק בשנתיים האחרונות אירעו במקום 20 תאונות דרכים". 
 
לטענתו, "הצעירים היו בדרכם לעבודה. הרכב הצבאי התקלקל בדיוק במקום הלא נכון וכל העדויות מראות שמדובר בתאונה. ירד גשם והיה ערפל שגרם לראות לקויה שלא סייעה לנהג. במקום הזה מעולם לא היה מחסום צבאי, משום שכולם יודעים שמדובר באזור מסוכן מאוד". ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי הצעירים שנורו על ידי כוח הצבא במהלך פיגוע הדריסה הם אמיר מחמוד דראג׳ (20) מחרבתא אלמוסבאח ויוסף ראיד ענקאוי (20) מבית סירא. הפצוע הוא היית׳ם ג׳ומעה עלקם מכפר ספא.