בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (ג') את המחבל חאלד אבו ג'ודה מכסייפה ברצח החייל סמל רון קוקיא ז"ל בן ה-19 לפני כשנה וחצי בערד. בועז קוקיא, אביו של החייל, אמר לאחר הכרעת הדין כי ידרוש שהמחבל יקבל עונש מוות. "שמענו את ההחלטה המתבקשת של בית המשפט, נדרוש את העונש הראוי לרוצח מחבל שהוא עונש מוות", אמר קוקיא.



עוד הוסיף האב השכול כי "במקביל נתחיל הליך של שלילת האזרחות של הרוצח ובתקווה שתהליך זה יתייתר עם עונש המוות. כעת, עם הכרעת הדין אני מתחיל בגלוי לקדם את הענשת האבא שחינך את ילדיו לשנוא את המדינה בצורה כזו שקמו ורצחו את החייל". זאהי, אחיו של חאלד, נטל חלק בפיגוע הטרור והוא הואשם בניסיון רצח.


בועז קוקיא. צילום: אבי אלחיאני

את ההחלטה לרצוח חייל צה"ל ולחטוף את נשקו קיבל חאלד בשל רצונו לעשות מעשה למען הפלסטינים, וכנקמה על פעילות צה"ל באיו"ש וברצועת עזה. עוד העלתה החקירה כי חאלד הזדהה ארגוני טרור והחזיק בדעות קיצוניות. בתחילה תכנן חאלד לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. לצורך ביצוע החטיפה תכנן חאלד להשתמש בחומרי הרדמה, אליהם היה נגיש מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה. בהמשך תכנן חאלד לרצוח חייל וכן לחטוף את נשקו, כדי שישמש בעתיד לפיגועים נוספים. חאלד רכש רכב לצורך מילוטו לאחר ביצוע המעשה, וכן הסתיר מבעוד מועד כספים שנועדו למחייתו במקום מסתור.



על פי כתב האישום בחודשים שלפני הרצח, יצאו חאלד וזאהי, כשברשותם סכין, לסיורים רכובים באזור ערד ואף ביצעו תצפיות במטרה לאתר חייל, לחטוף את נשקו האישי ולדקרו למוות. בתאריך 30.11.17 בשעות הערב, במהלך נסיעה ברחבי העיר ערד, הבחין חאלד בחייל רון קוקיא ז"ל, דקר אותו למוות וחטף את נשקו. בסמוך לאחר הרצח פגש חאלד בזאהי והשניים הסתירו את נשקו של החייל, שהוסגר על-ידי כוחות הביטחון במהלך חקירתם.