מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (שלישי) מספר יעדים ברצועת עזה, בהם מתחם צבאי של ארגון חמאס בצפון הרצועה. התקיפה התבצעה בתגובה לצרור בלוני תבערה שהופרח לכיוון שטח ישראל בשעות אחר הצהריים.  מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

אתמול, מסוקי קרב של צה"ל תקפו שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל. אין נפגעים ולא נגרם נזק. באירוע לא היו  נפגעים ולא נגרם נזק.
המועצה אזורית אשכול הודיעה אז כי בלון נפץ התפוצץ בין שני מבנים בתוך ישוב באשכול. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים באירוע ואיש לא שהה בבתים בזמן האירוע. עוד דיווחה המועצה כי הדי פיצוצים נשמעו כתוצאה מפעילות חיל האוויר בתגובה להפרחת בלונים מוקדם יותר.
שלשום נמשך שיגור הבלונים, ועל פי תושבים בעוטף עזה נספרו לפחות עשרה בלונים או זרי בלונים שהגיעו לאזור. חלק מהבלונים אף הגיעו לבסיסי צה"ל הממוקמים בנגב המערבי. בנוסף, נמשכו זריקות האבנים והחבלה בגדר, כאשר כוחות הביטחון נאלצו לבצע ירי הרחקה בחמישה מקרים בהם פלסטינים התקרבו לגדר וניסו לחבל בה.