ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, סייר היום (חמישי) על גבול ישראל ומצרים. "אני בא עכשיו מעדכון פה בגזרה בגבול סיני, על ידי המפקדים בשטח", אמר נתניהו, "הגדר הזאת היא הצלחה פנומנלית, היא עצרה לחלוטין את ההסתננות של מאות אלפים מאפריקה וטרוריסטים מסיני, אפס. זאת הצלחה כבירה. בממדים בינלאומיים, אין לאף מדינה הצלחה כזאת, וכמובן שזה הציל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בגלל זה התעקשתי, והגעתי לכאן כל שלושה חודשים. יש לנו עוד כמה דברים לשפר ונעשה את זה".

בנוגע למתיחות מול חמאס וטרור הבלונים אמר נתניהו כי "מכאן אני הולך לתדרוך ועדכון ביטחוני עם הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה, אנחנו הולכים לבחון את המצב שנוצר. בימים האחרונים יש פתאום התחדשות של תוקפנות חמאס בכל מיני צורות. כדאי שחמאס יבין עכשיו שכל גילוי של תוקפנות כזאת ייענה בתגובה תקיפה כפולה ומכופלת מצד ישראל, מוטב שיבינו זאת עכשיו ולא אחר כך".

העיתון הערבי א-שרק אל אוואסט דיווח הבוקר כי חמאס מסר לישראל לפיו הוא לא מעוניין בהסלמת המצב בדרום. על פי הדיווח, בכירים בחמאס אמרו למשלחת המצרית שביקרה השבוע בעזה כי אין להם עניין בהסלמת המצב, וביקשו שישראל תישאר מחויבת להבנות שהושגו לפני מספר חודשים.
 
עוד נטען, כי אף על פי שלחמאס אין עניין בהסלמה, הוא הודיע לישראל כי הוא "אינו מוכן לקבל את המשך המצור על הרצועה". בשבועות האחרונים, כזכור, החריף המצב בגבול הרצועה, כאשר החמאס משגר בלוני נפץ ותבערה באופן יומי לעבר יישובי העוטף, פוגע בגדר הביטחון ואף מקיים הפגנות אלימות בסמוך אליה.

אמש, בתגובה לבלוני הנפת ושיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר הישראלי מספר יעדי טרור במתחם צבאי של החמאס בדרום רצועת עזה. אזעקת צבע האדום שהופעה אמש במועצה אזורית אשכול הובילה להפעלה של כיפת ברזל, כאשר לפני כן הייתה התרעה נוספת בעקבות מטען שהושלך כחלק מהפרת סדר ולא חצה את גדר המערכת. לא היו נפגעים בנפש ולא נגרם נזק לרכוש.