"רק אחרי שהורכב הפאזל במלואו והתגבשה התמונה השלמה, יצאה לפועל הפעילות המבצעית אמש, שהביאה לחיסולו של המחבל מהפיגוע באריאל", כך אמר היום (רביעי) למעריב אונליין גורם באחד הגופים הביטחוניים המעורה בפרטים. בתוך כך, ברשתות הפלסטיניות פרסמו תמונות של המבנה שבו, לכאורה, התחבא המחבל.

לדברי הגורם הביטחוני, מידע מודיעיני שזלג לחוקרי השב"כ, עבודת שטח של אנשי השב"כ ופעילות תוך כדי שימוש באמצעים טכנולוגיים, תשאול של מספר גורמים, לרבות בני המשפחה של המחבל וחקירה של שני מעורבים בסיוע למחבל - כל אלה הובילו בסופו של דבר לביסוס המידע על מיקומו המדויק של המחבל, ולשילוב עם לוחמי ימ"מ של משמר הגבול שהביא לסיום המסע לחיסולו של המרצח.

השב"כ מסר מוקדם יותר כי המחבל חוסל במהלך ניסיון מעצרו. "בזמן כיתור המבנה בו הסתתר בכפר עבוין, פתח המפגע באש לעבר כוחותינו ונהרג במהלך חילופי האש. אין נפגעים לכוחותינו", נמסר. על פי הדיווחים הפלסטינים וקטעים מהאירוע שהועלו לרשתות, במקום התנהלו חילופי אש כבדים בין כוחות צה"ל לפלסטינים, והבית בו שהה המחבל פוצץ ככל הנראה באמצעות ירי טיל נ"ט. 

על פי הודעת מג"ב, "שירות הביטחון הכללי הוביל הלילה את לוחמי הימ"מ של משמר הגבול למקום מחבואו של המחבל עמר אבו לילא, שנהרג הערב בחילופי אש. בזמן כיתור המבנה בו הסתתר בכפר עבוין,  פתח המפגע באש לעבר כוח הימ"מ ונהרג במהלך חילופי האש.  אין נפגעים לכוחותינו".



עוד נמסר, כי "הפעילות הערב של שב״כ , משטרת ישראל וצה"ל היא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות אשר הביאו לאיתורו של המפגע הערב במבנה בו הסתתר בכפר עבוין".