תושבי עוטף עזה זועמים על ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שזה לא התייחס למתרחש בדרום במהלך הראיון החריג שהעניק אתמול בערב באולפן החדשות. עופר ליברמן מקיבוץ ניר-עם אמר היום (ראשון) בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "בבחירות הנוכחיות קוראים לנתניהו כל הזמן 'מר ביטחון' וכך הוא גם מכוון את עצמו. לצערי אנחנו רגילים לכך שהוא לא מדבר על מה שקורה פה באזור". לדבריו, התושבים חווים כאן חיים מעוותים לגמרי. 
"כל ערב אנחנו יושבים ושומעים את הפיצוצים בגדר", ציין ליברמן, "לפני שנה נשרפו לנו שדות החיטה ואף אחד לא התייחס לזה, חשבו שזה סוג של משחק, והנה היום אנחנו מקבלים בלונים עם מטעני חבלה". הוא הוסיף כי ביום שישי האחרון מטען חבלה מהסוג הזה נפל בקיבוץ בו הוא מתגורר: "אנחנו לא רוצים להיכנס לדמיונות של מה היה קורה אילו". הוא הדגיש כי ישנה תחושה "שננטשנו על ידי ראש הממשלה ומערכת הביטחון כולה". 
ליברמן אמר: "מפריע לי מאד שהוא לא ניצל את הראיון הזה כדי להעביר לנו תושבי העוטף מסר. ביבי והשרים יודעים מה קורה פה, כל מי שצריך לדעת יודע אבל לא עושים עם זה כלום". הוא הדגיש כי "כל מה שדיברו עליו בראיון היה נושא הוא הצוללות, בזמן שקבוצה גדולה של אזרחי ישראל חיה פה כשהיא מאוימת יום יום על ידי החמאס". הוא הוסיף כי "הדבר המינימאלי היה לקבל את תגובתו לדבר הזה".

שיגורי רקטות לעבר עוטף עזה, ארכיון. צילום: אבישי גרינצייג

בר, תושב עוטף עזה אמר כי "הם לא שאלו על המצב הביטחוני והוא לא דיבר על כך. אנחנו לא בסדר העדיפות של אף אחד". הוא טען: "כולם עסוקים בבחירות עצמן ולא מתייחסים למה שקורה אצלנו. אנחנו בשוליים, לא במרכז בעניינים. אבל אין לנו הרבה ציפיות – אז אין אכזבה". תושב העוטף המשיך ומתח ביקורת על ראש הממשלה: "הוא אמר משהו על עזה כבר 10 שנים? גם לא. הוא אמר שימוטט את החמאס, אחר כך נתן להם כסף ולא באמת עשה כלום".
"שום דבר לא מפתיע אותי באיש הזה", הסביר, "מפריע לי שבכל מערכת הבחירות הזאת כבר אף אחד לא מתייחס לזה. מצד שני, מערכת הבחירות הזאת היא על ביבי. חבל לי". הוא סיכם: "גם התקשורת לא מתעסקת בזה מספיק לצערי. לא במידת הרצינות הראויה".

"הבחירות האלה הן על הצוללות"

ארנון אבני, תושב נירים מזה 66 שנים הוסיף: "זה היה ראיון בהפתעה, לא מתכננים ככה ראיון - ברור שהוא עשה מניפולציה". אבני הסביר כי "הוא רצה להכתיב את הנושאים ושאף אחד לא ישאל שאלות קשות. לדעתי אף אחד לא ציפה לזה". תושב נירים המשיך ואמר כי "כמו שהוא לא דיבר על העוטף הוא לא דיבר על מערכת הבריאות, והוא לא דיבר על הרכבות ולא על קו העוני". תושב העוטף הוסיף: "להערכתי קרן מרציאנו הקשתה עליו כמו שצריך. כפי שעיתונאי צריך לעשות. לצערי, הבחירות האלה הן על צוללות ועל מצבו של נתניהו. וזה מה שמעניין את צרכני התקשורת".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול ציין כי הוא קיווה "שאולי חוץ מלשמוע הרבה על הצוללות ועל הטלפון של גנץ, ראש הממשלה ידבר לתושבי העוטף וייתן להם תקווה שאחרי הבחירות האלה הוא ייצא בתכנית מקיפה לגבי עזה". לדבריו, בראיון כזה, של 34 דקות, להמשיך לשאול אותו על הצוללת ועל 16 מיליון שקל, ולא להכניס שאלה אחת על עוטף עזה - כנראה שלא מספיק עוסקים בזה גם בתקשורת. "מה שהפריע לי לשמוע את הראיון שלו, וזאת לא קלישאה, אלה הדי הפיצוצים שנשמעו לכל אורך ליל אמש, וכמובן שהפריעו את שנתם של התושבים", הוסיף, "לצערי הרבה היום בבוקר ראיתי הרבה אנשים עם עיניים אדומות. עוטף עזה זה לא שם, אלא אנשים. אנחנו לא עוזבים. אנשים פה רוצים להמשיך לפתח את המקום. ובשביל זה שני האנשים שרוצים להיות ראש ממשלה, נתניהו וגנץ, צריכים להציג תכנית". הוא סיכם: "אני מקווה שגם גנץ וגם נתניהו יתנו לפני הבחירות את ה'אני מאמין שלהם לגבי עוטף עזה".