סבב הלחימה הקצר בין ישראל לחמאס ככל הנראה הסתיים, למרות הטענות בצד הישראלי שאין הפסקת אש. פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, התייחס הבוקר (שלישי) למצב בשיחה עם אילה חסון -103FM, ואמר כי "מעבר לכל הדיבורים והתסכול. אנחנו צריכים להבין מול מה אנחנו מתמודדים ואז לשאול מה עושים".



"חמאס ירה אתמול בוודאות טיל למרחק הגדול שנורה מעזה ובתגובה ישראל החליטה להפציץ יעדים בולטים של חמאס", הסביר יחזקאלי. "היעדים האלה כללו מבנים של השלטון כולל המשרד של הנייה. אני קורא לזה מטרות נדל"ן כי אין בזה פגיעה מלבד פגיעה נדל"נית".



לדברי הפרשן, הקריאה של חמאס להפסקת אש נבעה מכך שהם יודעים שישראל לא רוצה לצאת למבצע גדול. "הם זקוקים לסכסוכים קטנים כדי להביא לשימור חמאס בשלטון והכנסת כספים לרצועה. השאלה היא מה עושים, האם המתקפה יעילה והאם אנחנו פועלים נכון. המלחמות הקטנות הללו הן לא המלחמה הגדולה. המלחמה היא יום יומית על רצועת עזה".



"כיום קיימת ישות שגם ישראל יצרה אותה. חמאס ברצועת עזה ימשיך במטרת העל שלו – להתכתש עם ישראל. האיראנים ימשיכו לתדלק אותו כפי שדעאש בסיני תדלק אותו", הוסיף.



אז מה עושים?
"סיום הסכסוך לא ילך מול ארגון שמשמעות קיומו הוא הסכסוך. בסופו של דבר לא יהיה מנוס וישראל תעשה את מה שהיא לא רוצה לעשות – להפיל את שלטון חמאס".



להכניס טנקים וחיילים?
"לא אמרתי שזו הדרך. יש דרכים מתוחכמות יותר. באופן תיאורטי, אם לא היה שלטון חמאס האזרחים היו בוחרים בשלטון שמשפר להם את החיים. ברצועת עזה יש מיאוס של התושבים מהשלטון. יום אחד נדרש לסוגיה ולחמאס יש סבלנות".