המתאם המיוחד מטעם האומות המאוחדות לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס למתיחות בדרום בעקבות ירי הטילים לעבר יישובי השרון, יישובי עוטף עזה ושדרות, ואמר כי הוא "עצוב לנוכח האלימות המתמשכת שמובילה לאובדן חיים של ישראלים ופלסטינים" וקרא לצדדים לצמצם את המתחים".

עוד ציין מלאדנוב, כי הוא "מודאג מאפשרות של הסלמה מסוכנת נוספת באלימות בעזה". המתאם המיוחד אמר כי הוא מודאג מאוד ממספר ההרוגים והנפגעים הפלסטינים כתוצאה מפעולות צה"ל בגדר הביטחון של עזה וקרא לגנות את קמפיין האלימות של חמאס נגד המפגינים הפלסטינים בעזה".
 
מלאדנוב ציין כי הוא וחבריו באו"ם "מודאגים מחוסר ההתקדמות במגעים שיובילו להשגת פתרון של שתי מדינות". הוא הדגיש כי זה "קריטי עבור הצדדים לחזור למשא ומתן" והוסיף כי מה שנדרש לשם כך הוא "מנהיגות ורצון פוליטי".

המתאם המיוחד אמר דיבר על סוגיית ירושלים ואמר כי "המצב במקומות הקדושים בירושלים נותר מתוח, במיוחד בכל הנוגע לשער שער הזהב ושער הרחמים. הדיונים בין ישראל לירדן נמשכים על המצב הזה". באשר להרחבת ההתנחלויות הישראליות, אמר מלאדנוב כי ההתנחלויות בגדה המערבית, מזרח ירושלים ו-800 היחידות באריאל הן הפרה בוטה של ​​החוק. 

כזכור, על רקע ירי הרקטה למושב משמרת שבשרון, צה"ל תקף אתמול מספר מוצבים ומפקדות של חמאס לאורך רצועת עזה. בתגובה, חמאס ירה מטח כבד של רקטות אל עבר עוטף עזה ורקטה אחת אף פגעה בבית בשדרות, ללא נפגעים. מערכת כיפת ברזל הופעלה ויירטה עשרות שיגורים.

דובר צה"ל מסר כי הושמדו מספר מבנים סודיים של חמאס בשאטי, בבית חנון, סג'עייה ובמקומות נוספים ברחבי הרצועה. כמו כן, לשכתו של מנהיג הארגון, איסמעיל הנייה, הושמדה. 

כנס ביטחון 2019. צילום: מעריב אונליין
כנס ביטחון 2019. צילום: מעריב אונליין