רשת אלקודס הפלסטינית, הנחשבת מקורבת לחמאס דיווחה הבוקר (שלישי) כי כחלק מההסדרה בין ארגון הטרור לישראל, עשויה להיכלל גם עסקת חילופי שבויים, שתביא להחזרת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל. פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, אמר לאילה חסון ב-103FM, כי הוא מעריך שבסופו של דבר לא יהיה כלום וזאת רק הדרך של חמאס להפעיל לחץ על הציבור בישראל.



"אנחנו במצב בו אין סקירה של הבנות. ההבנות הפעם לא יהיו בעל פה אלא כתובות עם מילת כבוד של המצרים. זו הסיבה שנציגים של רה"מ היו בקהיר וזו הסיבה שחבילת ההטבות לחמאס היא גדולה. הגדלת מרחב הדיג זה לא דבר שאנחנו מקלים בו ראש. מרחב הדיג יצא אל תוך היום, דבר שישראל לא הסכימה לו מעולם. זאת מבלי לדבר על הקלת סחורות וחומרים שאסור היה להכניס לעזה מאז צוק איתן".



אלו הקלות במישור ההומניטארי?
"אין דבר כזה הומניטארי. זה מתחיל הומניטארי אך כל סחורה או הקלה, חמאס משתמש בו לבניית הכוח. קחי לדוגמה את סוגיית הברזל והמלט. זה הלך היישר למנהרות. ההסכם עוד לא סגור וחמאס כותב אותו כעת. המשא ומתן נכתב לא כשדנים בו אלא כשעף בלון נפץ לשדרות, ככה לוחצים על דעת הקהל".



"חמאס מכניס את סוגיית האסירים כשהוא מבין שהוא יכול להפעיל את דעת הקהל הישראלית דרך הרגש. כך היה בסוגיית בגלעד שליט. עברו חמש שנים והתרגלנו למחיר. כרגע הם עושים את אותו הדבר. אם באמת תיסגר ההסדרה בעזה והאסירים יהיו בפנים זו תהיה הפתעה גדולה. בקבינט לא התקיים דיון על שחרור אסירים וברור ששחרור החטופים לא יתבצע ללא חילופי שבויים. זו לוחמה פסיכולוגית של חמאס על המשפחות הכואבות".



צה"ל עצר את אחד ממנהיגי חמאס באיו"ש, יש על זה דיווח דרמטי?
"כמו שהצהיר שהשב"כ לפני חודשיים - השטח מבעבע ורוצה פיגועים. זה יכול להיות באל אקצה, בבתי הכלא ובשטח. אלו שלוש הזירות שישראל ממש לא רוצה להתעסק איתם לפני הבחירות. הסיפור בעזה עוד לא נגמר, הכל פתוח ומבעבע".