ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר היום (שלישי) במהלך מסיבת עיתונאים שערך עם סופרים ואינטלקטואלים כי "שמנו את סוגיית האסירים הפלסטינים בראש רשימת הדרישות שלנו וסדר העדיפויות. המשלחת המצרית נושאת שלוש בקשות שהעברנו להם הקשורות לאסירים. ראשית, הסרת משבשי הקליטה בבתי הכלא. שנית, ביטול הסנקציות שהוטלו על האסירים על מנת להבטיח להם חיים בכבוד ובנוסף, החזרת הביקורים עבור האסירים".



אתמול הזהיר ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, את את שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כי היחס של ישראל לאסירים הפלסטינים עשוי להביא להסלמה, כך טוען גורם המעורה בשיחות. לדבריו, הנייה אמר לדיפלומט הבולגרי כי מדובר בנושא שנמצא בקונצנזוס לאומי ועלול להשפיע על ההסדרה בין ישראל לחמאס. 


סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, עיסאם דעליס, אמר לעיתון פלסטין כי המשלחת הביטחונית המצרית ששבה לרצועה אמש לאחר שנפגשה עם ההנהגה בישראל, נשאה עמה לוחות זמנים ליישום ההבנות שהושגו לאחרונה במטרה להקל את המצור מעל עזה בחסות מצרית-קטארית והאו"ם. לדבריו, חלק מההבנות ייושמו לפני הבחירות עם ישראל וחלק אחר ייושמו לאחר הבחירות, והסביר כי מדובר בפרויקטים שזקוקים לתקופה רבה יותר ליישומם. דעליס הוסיף עוד כי לוחות הזמנים הללו הוצגו בפני הפלגים הפלסטינים והם אלה שיחליטו אם לקבל אותם או יבקשו אחרים. ההבנות שסוכמו בין הפלגים לישראל כוללות את המעברים, חשמל, דיג, תעסוקה זמנית, בריאות ופרויקטים גדולים לבנייה בעזה", הסביר הבכיר.

"הכיבוש יישם רק חלק מהבנות אלה כמו פתיחת מעברים והרחבת שטח הדיג ל-15 מייל בפעם הראשונה. העם הפלסטיני ממתין למחויבות הכיבוש ליתר ההבנות בחסות המתווכים בין הפלגים לבין ישראל ובכללם המענק הקטארי המיוחד לסיוע למשפחות העניות. לדבריו, הביקורים הממושכים שנערכים בין המתווכים המצרים, האו"ם והקטארים באים במסגרת חיזוק ההבנות. הוא הזהיר כי אם ישראל תפר את ההבנות, "ההתנגדות מסוגלת להשיג את זכויותיה מפני שצעדות השיבה יימשכו עד לשבירת המצור".