יו"ר הוועדה לענייני האסירים הפלסטינים, קדרי אבו באכר, הודיע הערב (שני) כי נציגי האסירים הפלסטינים הגיעו להסכם עם שירות בתי הסוהר (שב"ס), לפיו יופסקו כל הפעילויות, כולל שביתת הרעב בבתי הכלא. לדבריו, בתום מספר ימי דיונים שנערכו בכלא רימון בנגב, סוכם להתקין טלפונים ציבוריים בכל בתי הכלא, כאשר האסירים ישתמשו בטלפונים אלה שלושה ימים בשבוע. 
הטלפונים יותקנו תחילה בכלא דמון, וכן באגפים של אסירים מתחת לגיל 18 בכלא עופר, מגידו ובאגפים של בית החולים בכלא רמלה. בהמשך יותקנו טלפונים ציבוריים בשאר בתי הכלא. 
עוד נטען כי על פי ההסכם כל האסירים שהועברו מכלא "קציעות", במסגרת העברת האסירים לפני יותר מ-20 יום, יוחזרו לכלא. הקנס על האסירים יופחת ל-30 אלף שקל, ויסתיים הבידוד של האסירים הפלסטינים בכלא קציעות. 


מוקדם יותר הודיע "משרד ההסברה של האסירים הפלסטינים" על ההסכמה שהושגה בין הנהגת אסירי החמאס לבין השב"ס, במסגרתה תופסק שביתת הרעב בבתי הכלא ובתמורה ייענו דרישותיהם של האסירים הביטחוניים.



כזכור, בחודשים האחרונים הורגשה תסיסה בבתי הכלא בהם מוחזקים האסירים הביטחוניים בעקבות סדרת צעדים שנקט השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שנועדו להקשיח את תנאי הכליאה שלהם.



נושא המחלוקת העיקרית בין האסירים להנהלת בתי הסוהר הוא הצבת מכשירי מיסוך סלולריים, שנועדו למנוע שימוש במכשירי טלפון מוברחים בבתי הכלא, דבר שהוביל לזעם רב ולשביתת רעב בקרב האסירים, ואף למספר פיגועי דקירה שאירעו בשבועות האחרונים בבית הכלא קציעות, בהם נפצעו מספר אסירים ושני סוהרים. 



יוכלו לחייג רק לבני משפחותיהם
 
בשב"ס החליטו כי רק אחרי שיותקן מלוא המיסוך בבתי הסוהר הביטחוניים, יתקינו אנשי השירות טלפונים ציבוריים בבתי הכלא. כמו כן, בשירות בית הסוהר החליטו כי האסירים יוכלו לחייג רק לבני משפחה מקרבה ראשונה, וכי יוטלו סנקציות על הפרות משמעת. 
 
עם זאת, בשב"ס ציינו כי מדובר בתהליך שייקח זמן, ויימשך בחודשים הקרובים, וכי הוא תלוי בהפקדת הטלפונים הניידים של האסירים בידי שב"ס. יש לציין כי ההחלטה התקבלה לאחר דיונים מודיעיניים, שבהם לקחו חלק אנשי שב"כ. 
 
מוקדם יותר גורם בכיר בשירות בתי הסוהר הדגיש, כי "כל דרישות המחבלים - הסרת החסמים, תנאי המחיה, ביקורי המשפחות והסרת הסנקציות מעל אסירים שהציתו מזרנים - לא נענו". לדבריו, "נקבעה מדיניות, יחד עם השב"כ שהתקנת טלפונים ציבוריים תהיה רק לאחר מסירת כל הטלפונים הניידים, כאשר הטלפונים  הציבוריים יהיו בפיקוח שירות הביטחון הכללי, כדי למנוע הכוונת פיגועי טרור מתוך בתי הכלא".