אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר (חמישי) באזור המועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה. צה"ל אישר כי זוהו שני שיגורים מהרצועה לשטח ישראל. כשעה וחצי לפני כן, צה"ל אישר את הדיווחים הפלסטינים אודות תקיפה ברצועה. בהודעה נמסר: "במהלך הלילה תקפו מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום". עוד נכתב כי "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול נגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".
מוקדם יותר השבוע פורסם כי צה"ל פרס מספר סוללות של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" במספר מקומות ברחבי הארץ לקראת הסלמה אפשרית מול רצועת עזה. זאת, בעקבות ימי הזיכרון והעצמאות המתקרבים, כמו גם תחרות האירוויזיון, הנחשבים לתאריכים נפיצים. כידוע, יום הנכבה הפלסטיני מצוין במכוון בתאריך העברי של יום העצמאות הישראלי, בנוסף לאיומי החמאס לשגר רקטות לעבר שטח ישראל במהלך תחרות הזמר האירופית.
כמו כן, לאחר מספר שבועות רגועים, זוהה שלשום שיגור רקטה מרצועת עזה, שנפלה בסמוך לחופי ישראל. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם ממנו נזק, אולם לפני כן דיווחו תושבים על קולות נפץ באזור הדרום. מוקדם יותר היום, הודיע דובר צה"ל כי ירי הרקטה בוצע במכוון על ידי הג'יהאד האסלאמי, ובעקבותיו החליטה ישראל לצמצם את מרחב הדיג ברצועה ל-6 מייל. "הם ניסו לבצע ירי לעבר היבשה ולא לעבר הים", אמר דובר צה"ל רונן מנליס. "לא מדובר ברקטה ארוכת טווח".

עוד אמר מנליס, כי "בשבועות האחרונים אנחנו רואים שהג'יהאד האסלאמי עושה צעדים על מנת לדרדר את המצב ולפגוע בתהליכי ההסדרה. הוא מנסה לבצע פיגועים בחתימה נמוכה מבלי שיידעו שזה הוא בניסיון לדרדר את המצב הביטחוני ברצועת עזה".