מפקד טקס המשואות, סגן אלוף (מיל') שמעון דרעי, הועלה היום (רביעי) לדרגת אלוף-משנה (מיל'), מספר דקות לפני טקס המשואות של יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. הענקת הדרגה נערכה במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.



אלוף-משנה (מיל') דרעי מכהן בתפקידו מזה שלוש שנים כמפקד טקס המשואות. לאחר מיונים קפדניים הוא מכשיר מדי שנה כ-80 חיילים כדגלנים וחוליות הדגל הראשיות של צה״ל בטקס המשואות. במשך חודשיים שמעון נמצא יחד עם הדגלנים בחזרות אינטנסיביות על מנת להביאם לצעידה המסורתית המייצגת את צה"ל בערב יום העצמאות. דרעי עצמו הוגה ויוצר את צורות הדגלנים בטקס כאשר האתגר בכל שנה זה המקוריות. השנה תופיע צורת החללית ״בראשית״.



"אני מודה על הזכות גדולה שניתנה לי לפקד על טקס המשואות בשלוש השנים האחרונות", אמר אל"מ (מיל') דרעי במעמד הענקת הדרגה. "טקס זה מהווה סמל לציונות הישראלית, לרוח העם היהודי וביטוי משמעותי לריבונותה של מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל. במהלך שירותי הצבאי ביצעתי תפקידים רבים בעלי חשיבות. תרמתי רבות וגם נתרמתי. אני מתרגש מאוד מהמעמד ומבטיח להמשיך לבצע את תפקידי בצורה הטובה ביותר".