הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם א', הנאשם בפרשת דומא, עורר סערה בעקבות הפרסומים לפיהן הוא לא יואשם ברצח יושבי הבית - אלא רק בתכנון להצתת בית כלשהו בדומא ולא בתכנון לרצוח. חוסין דוואבשה, אביה של ריהאם שנהרגה בשריפה יחד עם בעלה סעד ובנה עלי, אמר ל"מעריב" כי "הפרקליטות ובית המשפט נותנים אור ירוק לנאשם היהודי, שייצא מבית הכלא וימשיך במסע הרצח שהתחיל חברו, כדבריהם. פלסטיני נדון ל-25 שנות מאסר רק מעצם המחשבה לבצע פיגוע". 

דוואבשה מגדל את נכדו אחמד בן ה-9, שנפצע קשות בשריפה ועבר שיקום של חודשים ארוכים, ומספר כי במהלך הלילה שוחחו במשפחה על המשפט שיתקיים. "לפנות בוקר התעורר אחמד בצעקות משינה, ואמר שחלם כי מתנחלים תוקפים את הבית שלנו והורסים אותו", סיפר הסבא. "הוא תמיד שואל למה הוריו נרצחו? מה הפשע שעשו?". 
עוד אמר, כי "בעקבות הסדר הטיעון אני לא מאמין בפרקליטות, בעורכי הדין ולא באף אחד. על פשע כזה של שריפה למוות של משפחה שלמה, הרס חיי בן המשפחה שנזקק לשיקום כמעט כל חייו - אמור להיות עונש כבד. על פלסטיני שרק חולם בלילה ומספר למחרת בבוקר בינו לבין עצמו שהוא חלם שהוא מבצע פיגוע - גוזרים 25 שנים. אין צדק. נותנים אור ירוק לרוצחים לצאת למסע נוסף של רציחות, הרס ושריפות. עובדה שמה שמכונה תג מחיר נמשך עד עצם היום הזה".

דובר ארגון הטרור חמאס, חאזם קאסם, גינה בחריפות את הסדר הטיעון בהודעה מיוחדת. לדבריו, "הזיכוי של הנאשם ברצח משפחת דוואבשה מוכיח שכל המוסדות הציוניים משתפים פעולה בפשעים נגד העם הפלסטיני".

הבית השרוף בדומא. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


השב"כ: "המדינה תבקש להחמיר בעונשו של הנאשם"



 

מוקדם יותר היום, דווח כי א', שהיה קטין בזמן האירוע, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו יימחק מכתב האישום חלקו בתיק דומא. הוא יואשם ויודה בארבעה אירועים של קשירת קשר לביצוע פשע של הצתה ומעשי תג מחיר ברכוש. כמו כן, גם סעיף הצתת כנסיית הדורמציון הוסר מכתב האישום המתוקן. א' עונה בשלושה סבבי עינויים, כאשר בשירות הביטחון הכללי היו בטוחים שהוא השתתף בביצוע הרצח. הוא הודה אך הם סירבו לקבל את ההודאה בשל בעיות שהיו בה, ולבסוף הואשם בתכנון האירוע. הסעיף המדובר יוסר כאמור מכתב האישום. 



הפרקליטות צפויה לבקש כי א' ירצה חמש שנות מאסר, אך סנגורו עו"ד עדי קידר צפוי לבקש את שחרורו המיידי, לאחר שריצה כשלוש שנות מאסר. הפרקליטות התעקשה שהוא יודה בחברות בארגון טרור "המרד", אך הסנגור סירב לכך. הדיונים הקשורים לא' צפויים להימשך סביב הסעיף המדובר, ושלב ההוכחות נמצא בעיצומו. 



השב"כ אמר בתגובה כי "במסגרת ההליך המשפטי בעניינו של הקטין הנאשם בקשירת קשר לביצוע הפיגוע בדומא, הודה היום הנאשם במעורבות המיוחסת לו בביצוע הפיגוע בו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה. הודאת הנאשם ניתנה לאחר שלאורך כל ההליך טען כי אין לו שום קשר לפיגוע בדומא ושמסר הודאת שקר רק בגלל תנאי חקירתו".
"במסגרת טיעוניה לעונש, תבקש המדינה להחמיר בעונשו של הקטין, לנוכח התוצאות הקשות של קשירת הקשר בה הודה. במקביל להרשעה זו, נמשך משפטו של עמירם בן אוליאל, הנאשם בביצוע מעשה הרצח עצמו".