מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד נאשם בגין עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, החזקת ידיעות סודיות ומסירת ידיעות סודיות. עם הגשת כתב האישום התבקש מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים. 
עניינה של הפרשה בהוצאת מידע בסיווג "סודי" ו"סודי ביותר" בידי הנאשם ומסירה לאחר. התיק נחקר ביחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה. על הפרטים המלאים של הפרשה הוטל צו איסור פרסום. 
כזכור, שר האנרגיה לשעבר גונן שגב חתם בחודש ינואר על הסדר טיעון עם הפרקליטות, והורשע בריגול לאיראן. בעקבות זאת, ייגזרו עליו 11 שנות מאסר, אך סעיף הסיוע לאויב בשעת מלחמה נגדו הוסר. במסגרת הסדר הטיעון הודה והורשע גונן שגב בעבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעות לאויב. הצדדים הסכימו שייעתרו במשותף לעונש של 11 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי. הטיעונים לעונש יישמעו ב-11 בפברואר.

שגב נעצר בחודש מאי 2018 והואשם בסיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול נגד ישראל. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, שגב מואשם בעשרות מקרים של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום מדגיש כי הוא פעל “בכוונה לפגוע בביטחון המדינה”. עוד מודגש בכתב האישום כי הקשר בין שגב לבין מפעיליו נמשך שש שנים ברציפות - מאז שנוצר לראשונה ב־2012.