תקרית חריגה: במהלך פעילות של לוחמי צה"ל למעצר פעילי טרור בשכם התפתחו חילופי ירי בין לוחמי צה"ל לבין מי שזוהו על-ידי הכוח כחשודים. בדיעבד התברר כי מדובר באנשי מנגנונים פלסטינים. בצה"ל ציינו כי אין נפגעים בקרב הכוחות והאירוע יתוחקר. בצד הפלסטיני דיווחו על שני פצועים קל באירוע. הביטחון המסכל הוא אחד משני גופי המודיעין ברשות, המשתפים פעולה עם צה"ל והשב"כ לסיכול טרור.

מושל שכם, איברהים רמדאן, אמר כי "הצבא נכנס בהפתעה לבניין ופתח באש בלי כל הצדקה, תוך שהוא פוצע את אחד הצעירים ומרסק חלונות".  מהדיווחים הפלסטינים עולה כי הכוחות עזבו את המקום. לטענת רמדאן, אין זו הפעם הראשונה שצה"ל נכנס לשכם במהלך הלילה, אולם לראשונה סימן הצבא אנשי ביטחון פלסטינים. "אסור לשתוק על מעשים כאלו", אמר. "המטרה שלהם הייתה להרוג, הכדורים חדרו דרך החלונות למשרדים". 



על פי תמונות שמופצות ברשתות הערביות, ניתן לראות סימנים של ירי על חלונות וקירות במקום. 

לא מצליחים לראות את הסרטונים? צפו בהם באתר המותאם
 


האירוע עשוי ללבות את המתיחות שגם ככה גבוהה בין ישראל לרשות הפלסטינית, לאחר שזו סירבה לפני כשבוע בפעם השלישית לקבל את כספי המסים שישראל אוספת עבורה בשל קיזוז המשכורות שהרשות מעבירה למחבלים ומשפחותיהם. גם בחודש אפריל סירבו הפלסטינים לקבל את הכספים, למרות שההעברה נעשתה ישירות לבנקים הפלסטיניים. במערכת הביטחון הזהירו כי קיזוז משכורות המחבלים עשוי להוביל לקריסתה של הרשות ולמהומות ברחבי יהודה ושומרון.



כמו כן, בשנים האחרונות קרא מספר פעמים ארגון אש"ף לבטל את התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלסטינים לבין ישראל, אולם הוא בכל זאת נשמר. בין היתר, במסגרת התיאום הביטחוני, מסייעים הגורמים הפלסטינים לישראל לסכל פיגועי טרור ולבצע מעצרים של מבוקשים.