סערה ברשת: דף פייסבוק בשם "המחרטטים בתשובה" פרסם ביום שישי פוסט בו חייל טען כי רותק לבסיס במהלך סוף השבוע, זאת מפני שהניח נקניק באותו המדף במקרר בו הונחה גבינה. בפוסט נכתב: "אהלן, אנחנו שלושה שריונרים שמשרתים אי שם בדרום הרחוק וקיבלנו שבת על זה שהיה לנו במקרר נקניק ליד הגבינה שתהיה שבת שלום, אותנו לא יצליחו לשבור".
הפרסום גרר תגובות רבות - חלק תומכות וחלק מאשימות את החייל בכך בכך שהביא את זה על עצמו. "לוחמים יקרים אני מציע לפנות לנציב קבילות חיילים ולדרוש פיצוי על השבת, אל תוותרו על זכותכם הבסיסית לבחור את מזונכם גם כשהנכם לוחמים בצה"ל. בהצלחה", נכתב בתגובה אחת. מגיב אחר כתב: "לפחות תנצלו טוב את השבת בשביל לאכול את הנקניק יחד עם הגבינה בתוך בית הכנסת של הבסיס או יותר טוב , תבעירו קצת אש שם בשביל לחלל את השבת".

מגיבה אחרת הוסיפה: "אז ככה .... אתם לבד בבסיס ? הצבא של סבתא שלכם ? כשאתם (בכוונה) פוגעים בכשרות (במקרר לא שלכם) אתם פוגעים ביכולת של חברים שלכם (כן. חברים מהצבא) לאכול. חברים שכן שומרים כשרות. אז אתם צעירים ולא מתחשבים ונהנים מתנהלות ההמונים המטומטמים שקוראים את הפוסט הילדותי שלכם... אבל אתם רק צריכים להתבייש. חברים אתם לא. מתחשבנים אתם לא".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות מעבר חייל אחד בלבד על הפקודות בבסיס וזאת תוך ידיעתו את הפקודות ואי ביצוען החייל הוענש ורותק לבסיס במהלך השבת". שני החיילים האחרים אינם שייכים לאירוע והענישה במקרה הזה נחשבת חריגה. בדרך כלל, באירועים מהסוג נהוג לנקוט בהסברה או באזהרה, ולא בריתוק בסוף השבוע בבסיס. הסיבה הזו כאמור עוררה תגובות רבות ברשתות החברתיות. 

אדם בשם יואב שליש שהזדהה כאביו של החייל המרותק טען: "המקרר נמצא בחדר של חיילים חילוניים והנקניק היה סגור. אין ספק שאין הכפיה הדתית מקרבת ומאחדת. פלא שהקיטוב בעם הולך וגדל. פלא שאנחנו הרוב החילוני נרמסים על ידי המאפיה- המיעוט הדתי המאורגן. אני מעוצבן".