לאחר דחיות חוזרות ונשנות צפויה המשלחת הביטחונית המצרית להגיע לרצועת עזה בסוף השבוע כדי לדון בפיוס וברגיעה בין ישראל לחמאס, וכן בסוגיית הפיוס הפנים פלסטיני, כך דווח היום (שני) בסוכנות הידיעות "מען".

מקור אמר לסוכנות הידיעות, כי המשלחת המצרית תגיע קודם לרמאללה, שם תיוועד עם בכירים ברשות הפלסטינית, ולאחר מכן תגיע דרך מחסום ארז לרצועת עזה לפגישה עם בכירי חמאס. עוד דווח, כי המשלחת תעביר מסרים בין הנהגת פתח וחמאס בקשר לפיוס הפנים פלסטיני. בנוסף אמורה המשלחת לדון בנושא הרגיעה בין ישראל לחמאס.
 
כזכור, לוחמי צה"ל עצרו ביום שישי בערב שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. על אחד מהחשודים נתפס סכין. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. במקביל, התחדשו ההפגנות על גדר המערכת, בחמישה מוקדים שונים. 40 פלסטינים נפגעו, בהם 22 מירי חי, בעימותים עם צה"ל במסגרת "צעדות השיבה" ברצועת עזה, כך טען משרד הבריאות של חמאס.

מוקדם יותר  דחתה המשלחת הביטחונית המצרית בפעם הרביעית ברציפות את הגעתה לרצועת עזה. היא לא ציינה את הסיבות לדחייה, אך על פי ההערכות, העיכוב בהגעתה נובע בעיקר מתגובה שלילית של הפתח ושל הרשות הפלסטינית בעניין הפיוס הפנים פלסטיני. עם זאת, גורמים בחמאס אמרו לעיתון הלבוני "אל אחבאר" כי "במסלול ההבנות עם ישראל יש התקדמות יחסית, למרות האיומים משני הצדדים".

בעיתון נכתב כי מספר הסוחרים שאושר להם לעבור דרך מעבר ארז לגדה המערבית עלה לחמשת אלפים, הזרמת הדלקים נמשכת וכך גם פתיחת הים בפני הדייגים. עם זאת, המקור הסביר כי "ישנם אתגרים חדשים שעלולים לפגוע בהבנות הרגיעה במהלך השבוע הקרוב". מדובר במועד בו צפויים הקטארים להעביר את הפעימה הנוספת למשפחות העניות.

הפלגים הפלסטיניים להסלים את המצב אם ישראל תתנה העברת הכספים להקמת פרויקטים של תשתיות אזורי התעשייה במזרח הרצועה, במטרה להעסיק חמשת אלפים עובדים פלסטינים. על פי ההערכות, כספים אלה יביאו לבנייה מחדש של מפעלים שנהרסו בעשר השנים האחרונות בסבבי המלחמות מה שיביא לשגשוג והפעלת המפעלים הללו לשיפור הכלכלה העזתית. בתוך כך, על פי דיווחים מרצועת עזה, יחידות זוארי להפרחת בלוני תבערה ותופת מחדשת את הפעילות שלה, בשל מה שהן מכנות "סחבת ישראלית ביישום ההבנות".