"טיל ישראלי פגע בכפר באזור הכפרי קוניטרה בדרום-מערב סוריה סמוך לגבול בין המדינות ביום חמישי", כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות "סאנא". לפי הדיווח הירי כוון לעבר לוחמי שיירת חיזבאללה ותשתית האזנה, הפגיעה גרמה לנזק ברכוש אך לא היו נפגעים. דובר צה"ל מסר בתגובה: "לא מתייחסים לדיווחים הזרים".



לפני חודש דיווחה התקשורת הסורית כי חיל האוויר תקף מטרות באזור דמשק ובחומס, וציינה כי ארבעה בני אדם נפגעו בתקיפה. על פי התקשורת הסורית, מדובר היה אז בתקיפה נרחבת, שכללה לפחות ארבע מטרות. עוד צוין כי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה חלק מהטילים, שנורו ממטוסים שחגו מעל ללבנון.



חודש לפני כן דיווחה סוכנות סאנא על תקיפה דומה, שבה נפגעו מספר מטרות באזור תל אל חרה שבמחוז דרעא אשר בדרום המדינה. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה אמצעים טכנולוגיים לשיבוש מערכות מכ"מ במהלך התקיפה. התקיפה נערכה באחד ממרכזי השליטה החשובים ביותר של משטר אסד, נוכח הקרבה לישראל והיכולת להתריע על תנועה של כלי טיס ישראליים.



כזכור, לאחרונה דווח כי ישראל החלה לתקוף גם בעיראק. ב-19 ביולי דווח לראשונה בתקשורת הערבית כי שני אנשי חיזבאללה לבנונים נהרגו בתקיפה של צה"ל נגד מוצב אל שהאבי, השייך למליציה השיעית בעיראק. על פי ראש מועצת השבטים הערבים בעיראק, בתקרית נרשמו מספר הרוגים ופצועים, הן מקרב לוחמי חיזבאללה והן ממשמרות המהפכה של איראן. לאחר התקיפה מקורות דיפלומטיים אישרו כי היא בוצעה על ידי מטוס F-35 ישראלי. 
שלשום הותקף מהאוויר גם מחנה אשראף, הממוקם 80 ק"מ מהגבול האיראני. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, התקיפה פגעה ביועצים איראניים, והמטרה הייתה משלוח של משגרי טילים בליסטיים שהועברו לאזור מאיראן זמן קצר לפני כן.