"סרט אימה": בעיר שדרות עדיין סוערות הרוחות בעקבות שיגור הרקטות ביום ראשון בערב מרצועת עזה אל עבר העיר, והבהלה הרבה שהתעוררה בקרב 4,000 האנשים שנכחו אותה שעה בפסטיבל מוזיקה. במהלך מופע באצטדיון העירוני של שדרות הייתה סדרת פיצוצים בשמי העיר, כתוצאה מיירוטים של שלוש רקטות ששוגרו מעזה. באי הפסטיבל המבוהלים חיפשו מחסה כאשר האירוע הטראומטי היה מבחינתם סרט אימה בשידור חי. "אלה החיים שלנו", אמרו תושבי שדרות שמדגישים כי לתושבים בעוטף עזה ובדרום בכלל נמאס מהמצב הביטחוני הקשה שעובר עליהם
 
"לצערי, אנחנו סובלים כבר שנים מהמצב הזה, שכל עם ישראל ראה אותו בסרטונים שהופצו. ראינו ילדים קופאים במקומם ואמהות מנסות להציל את הילדים שלהם. זה מצב לא הגיוני", אמרה תושבת שדרות שהייתה במופע. שרון קלדרון, תושבת קיבוץ סופה, אמא לשלושה ילדים סיפרה ל"מעריב": "אנחנו יושבים וממתינים עד הסבב הבא. כבר תקופה ארוכה מאוד מרגישים שיש משהו באוויר. זה התחיל לפני שנה וחצי עם הצעדות והבלונים. כל יום שישי אנחנו סובלים מרעש של פיצוצים נוראי. אנחנו בסך הכל שני קילומטרים מהגבול. נמאס המצב הזה. אנחנו מפנים אצבע מאשימה כלפי הממשלה שלנו שלא מגיבה. ערב־ערב יש ניסיונות חדירה. מה שהיה בשדרות זה היה נורא. הנזקים הנפשיים והטראומה שתלווה אותנו המון זמן. יד שנשברת אפשר לתקן, אבל נפש שנסדקת בצורה כזו לא ניתן לתקן".

עוטף עזה. צילום: רויטרס

 
דניאל מרדכי־גרינברג, שהייתה בהופעה המדוברת בשדרות לצד אלפי אנשים והבחינה בכיפת ברזל מיירטת טיל ששוגר מרצועת עזה, מגדירה את המצב כ"סרט אימה". לדבריה, "לצערי הרב, סרט האימה הזה הוא חלק מהחיים שלנו. שמענו אמהות צורחות ונשכבות על הדשא. ראינו ילדים מרטיבים במכנסיים מהפחד. הם קפאו במקום".
 

אושרי צימר, שעוקב מקרוב אחר האירועים על הגדר זה שנה וחצי, אומר: "יהיה מבצע בעזה. זה רק עניין של זמן. השאלה אם האם חמאס יצליח לגרור אותך למבצע, או שזו תהיה יוזמה שלנו. אי אפשר במצב הקיים למנוע את זה. האירועים על הגדר, הרימונים, הירי והפרות הסדר האלימות. כל זה מחייב אותנו למבצע שההגדרות שלו השמדת תשתיות הטרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי. לפרק אותם מנשק, ולהחזיר אותם ל־1950. לבי עם תושבי עוטף עזה, שנפלו קורבן למצב הזה. 
 
"כל אירוע שיוצא מרצועת עזה נגד מדינת ישראל, יוצא באישור של החמאס. אומנם הם מודיעים בכל פעם שזה לא הם – אבל זה לא צריך לעניין את קובעי המדיניות בישראל, ובעיקר לא את תושבי הדרום. כמה פעמים צריכים לקבל עזרה מהמצרים כדי להרגיע את המצב? אין סוף לזה. אנחנו לא מאמינים לאף אחד. צריכים להאמין רק לעצמנו. ישראל משקרת למצרים, מצרים משקרת לחמאס והם משקרים לתושבים".