"מתקפה מחושבת": ארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, מתכנן מתקפת נקמה נגד ישראל, בתגובה לירי הטילים על ביירות השבוע. שני מקורות הקרובים לארגון אמרו היום (שלישי) לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בארגון מתכוננים לקראת מתקפת תגובה.



"התגובה המתוכננת מתארגנת בצורה כזו שלא תוביל למלחמה שלא ישראל ולא חיזבאללה רוצים בה", אמר אחד המקורות. "הכיוון עכשיו הוא מתקפה מחושבת, אבל הכל תלוי באיך דברים יתפתחו".  



לפני כיומיים נאם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מול עשרות אלפי לבנוניים שהגיעו במיוחד לנאומו. בפתח דבריו הוא אמר: "הנוכחות הגדולה היא התגובה הראשונה לתוקפנות הישראלית. הגעתם למרות החום הכבד. התקיפה הישראלית מסוכנת מאד. האירועים בסוריה ובלבנון מסוכנים מאד". 



בהמשך, איים נסראללה במתקפת תגובה: ""אני מודיע לחיילי צה"ל הנמצאים על הגבול - תמתינו, התגובה תגיע עוד יום יומיים". לאחר מכן פנה נסראללה ישירות לישראלים: "נתניהו יביא לכם אש מעזה, מלבנון, מעיראק ומסוריה. הוא מוביל אותכם אל התהום".



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב היום לדברי נסראללה ואמר: "שמעתי את דבריו, ואני מציע לו להירגע. נסראללה יודע יפה מאד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם".