צה"ל חשף היום (חמישי) חלקים נרחבים מתוכנית פרויקט הטילים המדויקים המשותף לאיראן וחיזבאללה שמטרתו חימוש ארגון הטרור השיעי בארסנל של מאות טילים מדויקים, ברדיוס פגיעה של פחות מעשרה מטרים. על פי הפרסום, בתחילה ניסתה איראן להעביר לארגון הטרור טילים מוכנים, אך בעקבות פעולות הסיכול הישראליות, שינתה איראן את תוכנית פעולתה, והחלה בניסיון להקים מפעלי ייצור על אדמת לבנון. שר החוץ והשר לענייני מודיעין ישראל כץ התראיין הערב לגל"צ והתייחס לחשיפה: "האיראנים יודעים שאנחנו פועלים בכל מקום שבו נידרש".



"הפרסום הזה ממחיש שמי שעומד מאחורי פרויקט דיוק הטילים זו איראן ומשמרות המהפכה. חיזבאללה הוא למעשה פרוקסי של איראן. מדובר בניסיון לפתח טילים מדויקים שיגדילו את האיום על מדינת ישראל, ולזה אנחנו לא יכולים להסכים".



האם הגיע הזמן לפעול מזרחית לעיראק?


"המצב הוא מלחמה שבין מלחמות. אנחנו הגורם היחידי שמתייצב מול איראן ומכה בה. לקחנו אחריות על הפעולה בסוריה נגד פעולה איראנית".



אולי הגיע הזמן לפגוע באיראן?


"ישראל פועלת בכל מקום שבו הפעילות הזו נדרשת. מי כמו האיראנים יודע שישראל עושה את זה. מלחמה כוללת נגד איראן - אין אינטרס לכך. איראן פועלת בדרך שהיא פועלת, והם פועלים באמצעות שליחים".



למה פורסם על תכנית הטילים?


"עצם הפרסום יוצר ויכוח בתוך לבנון ובתוך איראן. נסראללה אימתני פי 1,000 מהחמאס בעזה, אבל הוא יודע שאם יתלקחו קרבות אז מיליון פליטים יברחו מדרום לבנון לביירות, והוא יודע שלבנון עצמה תיפגע, בניגוד למה שהיה ב-2006. הפרסום הזה בא להפליל את איראן ולהצר את צעדיו של נסראללה. פגשתי אתמול את שר החוץ הבריטי והצגתי בפניו איומים ופעולות ישראליות והראיתי שאיראן מחוללת טרור. ביקשתי מהם שיכריזו על משמרות המהפכה כארגון טרור".



בהתייחס למחלוקת בין ארה"ב וצרפת בנוגע להתנהלות מול איראן, אמר כ"ץ: "הנשיא טראמפ החליט על הסנקציות נגד איראן. חשיפת מסמכי הגרעין האיראני סייעה לו לקבל את ההחלטה. האמריקאים ממשיכים בסקציות, מקרון עושה את השיקולים שלו. הוא לא ממונה על הגנת ישראל. דווקא הבריטים מגלים יותר נחישות, למרות שהם לא בעמדתנו ובעמדת ארה"ב בנוגע לביטול הסכם הגרעין".



הייתה ידיעה שבארה"ב חוששים מהשלכות הפעולות של ישראל.


"אנחנו לא פועלים בניגוד לאינטרסים האמריקאים, אלה בהתאם לאינטרסים שלנו. לקחנו אחריות על מה שלקחנו אחריות, חלק מהדברים שפורסמו, חלקם לא. מדובר במאמץ צבאי, מודיעיני והסברתי. מפרסמים כחלק ממערכה שמכבידה על איראן. איך הפנים של נסראללה נראות אחרי הנאום שלו כשאנחנו מביאים הוכחות לזה שהם משרתים את איראן?".