ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס לתקיפה היום (ראשון) סמוך לאביבים שבגבול לבנון ואמר במהלך פגישה עם נשיא הונדורוס בירושלים כי ״אני קיימתי לפני כשעה התייעצויות עם הרמטכ״ל ועם אלופי צה״ל. הותקפנו בכמה טילי נ״ט, הגבנו במאה פגזים ובירי מן האוויר באמצעים שונים. אנחנו בהתייעצויות לגבי ההמשך. הוריתי להיות ערוכים לכל תרחיש. בהתאם להתפתחויות נחליט על ההמשך. ברגע זה אני יכול להודיע ידיעה חשובה - אין לנו אף נפגעים - לא פגוע ואפילו לא שרוט".
 
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מסר מוקדם יותר בפתח פגישתו עם ראש ממשלת אתיופיה מסר לחיזבאללה: "ידעו כל מבקשי נפשנו שאנחנו מוכנים ונכונים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו ללא כחל וסרק. אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה. שימו לב, השקט יכול לשרור רק בשני צידי הגבול".

שמעון ביטון, תושב אביבים, אמר לכאן 11: "המראות האלה לצערנו לא חדשים לנו. אמנם 13 שנה חלפו מאז מלחמת לבנון השנייה, והתפאורה הזו קצת נשכחה אבל לנו ותיקי אביבים ידוע שזה תמיד על הפרק. הצבא מעביר הודעות שהכל רגוע, אך אנחנו על דעת עצמנו החלטנו לגייס בכל היישובים כיתות הכוננות". 

ביטון הוסיף ואמר: "זה התחיל מכוננות שהורגשה בערב שבת לפנות בוקר, ראינו את הצבא כאן אתמול בלילה וזה היה יותר מתוח כשראינו שחיזבאללה מצלם את אביבים ואת הבסיס. הפיצוץ הראשון הפתיע את כולנו, מיד התעשתנו ופינינו את כל הקשישים והילדים למקלטים. מרגע זה הצבא נמצא פה בשליטה מלאה על הגזרה, יש פה שרפות ונזקים לכניסה ליישוב, ראינו פגיעות של טילים בכבישי כניסה אספנו את החקלאים מהמטעים וכרגע אנחנו בהערכת מצב רואים מה מתפתח".
 
יו"ר כחול-לבן, בני גנץ תקף בחשבון הטוויטר שלו את ממשלת לבנון: "ממשלת לבנון צריכה לדעת כי תישא באחריות על כל פעילות טרור שמתבצעת משטחה. אנו יודעים כי צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים לכל אתגר ואיננו ממליצים לאיש להעמיד אותנו במבחן".

 

חבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מדינת ישראל הותקפה. בלי פוליטיקה ובלי בחירות. ישראל עומדת מאחורי ראש הממשלה כחומה בצורה נגד אויבינו. אדוני ראש הממשלה, פעל בנחישות. יש לך גיבוי מלא לזה. בעזרת השם ננצח".


אלוף פיקוד הצפון לשעבר וחבר המחנה הדמוקרטי, יאיר גולן: "חזבאללה הבטיח וכעת מקיים. אם הפגיעה קשה ישראל תהיה בדילמה מאוד משמעותית. להערכתי, נתניהו ירצה לסגור את האירוע הזה מהר ככל הניתן". 



יו"ר עוצמה יהודית, עורך דין איתמר בן גביר, חיזק את חיילי צה"ל: "בשעה זו חיזבאללה חייב לקבל מסר אחד: ירי על חיילי צה"ל יענה במכה כואבת ונחושה שיגרום לחיזבאללה להצטער על הרגע שהוא החליט לירות לעבר ישראל. מחזק את ידי צה"ל בשעה זו ומתפלל לשלומם".