עבאס נילפורושאן, בכיר במשמרות המהפכה, אמר היום (שבת) לסוכנות הידיעות האיראנית TANSIM כי לדעתו המשטר הציוני "חלש מדי כדי להיחשב כאיום על הרפובליקה האיסלאמית". והוסיף: "המשטר הציוני עושה מאמצים אחרונים לשרוד, אך סימני המפלה שלו כבר ניכרים, איראן מקיפה את ישראל ממזרח, ממערב, מצפון ומדרום". 



בנוסף, איים על המנהיגים הפוליטיים בישראל ואמר כי "הטעות הכי קטנה תשלח את שרידי תל אביב לים התיכון. כל צעד שגוי לפתיחת מלחמה יכניס את כל האזור ללחימה ויצית אש שתשרוף קודם את התוקפים".

לדבריו, ישראל "לא יכולה להיכנס למלחמה רחבת היקף" וטען כי "לישראל אין עומק אסטרטגי מכיוון שרבים מתושבי המדינה הם שכירים זרים". עוד התייחס הבכיר למשבר הקואליציוני בישראל ואמר כי "הדבר מוכיח ש"מחלוקות הפוליטיות, האתניים והתרבותיים בתוך המשטר הציוני כל כך עמוקות. מחלוקת נוספת בנוגע למלחמה יכולה לדחוף את ישראל לסף קריסה".

מוקדם יותר השבוע, טען נשיא איראן, חסן רוחאני, בראיון שהעניק לרשת "פוקס" כי ישראל מסייעת לארגון דאעש, ומעמידה לרשותו כלי נשק וסיוע רפואי: "ישראל פוגעת בזכויות של אחרים על בסיס יומיומי. היא פוגעת באנשים בפלסטין, בלבנון, ולאחרונה גם בעיראק ובסוריה. אין טרור בעולם שמשתווה לפעולות של ישראל מאז הקמתה".

כזכור, נשא הלילה שר החוץ ישראל כ"ץ נאום בעצרת האו"ם בו התייחס לכמה נושאים, בהם המתיחות מול איראן. "ראינו לאחרונה הסלמה חמורה בה טילים איראנים נורו מאיראן נגד מתקני נפט סעודים כדי לשבש את אספקת הנפט העולמית", ציין שר החוץ, "מתקפת טרור זו נגד ערב הסעודית נעשתה בפקודתו הישירה של מנהיג איראן עלי חמינאי. איראן היא מדינת הטרור הגדולה בעולם ותומכת הטרור הגדולה בעולם. אני קורא לקהילה הבינלאומית להתאחד כדי לעצור את איראן".

ישראל כ"ץ נואם באו"ם. צילום: רויטרס
ישראל כ"ץ נואם באו"ם. צילום: רויטרס
 
השר כ"ץ הוסיף בהתייחסותו לאיראן כי "העולם לא יכול להרשות לאיראן לפתח טילים בליסטיים ועל העולם לעצור את איראן מלתמוך בארגוני טרור ברחבי האזור. האו"ם חייב להכריז על חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניות כארגוני טרור".