ערב יום הכיפורים מפרסמת עמותת "בשביל המחר" סקר הבוחן את מידת ההשפעה של אירועים מלחמתיים על הלוחמים המשוחררים מצה"ל. בסקר, שהופנה למדגם של 500 משתתפים, נטען שאחד מכל חמישה ישראלים דיווח שהושפע באופן ישיר או מכיר מישהו במשפחתו שהושפע לרעה מאירוע לחימה בצה"ל.
 
כ־56% מהנשאלים בסקר מכירים בחשיבות הטיפול בחיילים גם לאחר שחרורם, , לעומת 14% הסבורים כי הדיון בנושא מחליש את יחידות הצבא. הרוב המוחלט (97%) תומך במתן סיוע בידי המדינה. יש לציין כי ההתייחסות אינה רק למקרים המוכרים בידי הרשויות כמקרי פוסט־טראומה שנגרמו כתוצאה מהשירות הקרבי. 
 
עוד טענו המשיבים לסקר שישנו קשר ישיר בין מידת ההשתלבות בחיים האזרחיים לבין חוויית אירוע המוגדר קשה או שלילי במהלך השירות הצבאי. בין 57%־60% מהעונים סבורים כי לחוויית לחימה קשה השפעה לרעה על זוגיות, גידול ילדים ועבודה.
 

עמותת "בשביל המחר" הוקמה לאחר מלחמת לבנון השנייה בידי ענת סמסון יופה, שהיא יו"ר ועד העמותה. העמותה מקיימת גם מסעות קבוצתיים של לוחמים בארץ ובחו"ל, הכוללים מפגשים ושיח עם אנשי מקצוע על חוויות מהשירות הצבאי. מטרת המפגשים היא לשוחח על מצוקות שהתרחשו במהלך השירות הצבאי ולחזק את חוסנם המנטלי של המשתתפים. העמותה קיימה 85 מסעות, מהם 21 בשנה האחרונה.