מדינת ישראל מציינת היום (ראשון) את יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. זו השנה החמישית שמציינים את היום המיוחד, לאחר שהתקבלה החלטת ממשלה בנושא זה.

לפי נתוני משרד הביטחון המתפרסמים הבוקר, 57,277 נכי צה"ל מוכרים כיום ומטופלים באגף השיקום, מתוכם 591 נכים מוכרים ברמת הנכות הגבוהה ביותר – 100%+. בצוק איתן, המבצע הצבאי המשמעותי האחרון של ישראל, שבו גם הייתה פעילות קרקעית, נפצעו 817 חיילים שהוכרו כנכי צה"ל, 516 מתוכם בשיעור של 20% נכות ויותר. מאז המבצע, הכיר אגף השיקום במשרד הביטחון ב־588 נפגעי פוסט־טראומה. על פי נתוני המשרד, כ־5,000 נכי צה"ל הוכרו עד היום כסובלים מפוסט־טראומה (PTSD).

בנוסף, טוענים במשרד הביטחון כי יועצי התעסוקה של המשרד סייעו בשנה האחרונה בהשמה של 329 נכים חדשים אצל כ־190 מעסיקים. כמו כן, 546 נכי צה"ל למדו בשנה החולפת לתואר אקדמי במימון אגף השיקום. המקצועות המבוקשים היו משפטים, חינוך ומינהל עסקים.

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף השיקום, תא"ל במיל' חזי משיטה, אומר: "יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי האיבה הוא ההזדמנות שלנו כמדינה לעצור את המרוץ היומיומי, כדי להוקיר את מי ששילמו מחיר כבד למען ביטחון המדינה. הפעולה שלנו למען אנשים אלה, מתן הטיפול הרפואי ומלוא הזכויות שמקנה החוק ואף מעבר לכך, לסיוע בשיקומם ובהחזרתם לחברה, ללימודים ולמעגל העבודה - זו השליחות שלנו". במהלך היום ובשבועות הקרובים, יקיים אגף השיקום אירועים שונים ברחבי הארץ.