פרסום ראשון של 'מעריב' על תקרית בטיחות חמורה בחיל האוויר: על אף נהלים ברורים האוסרים על נחיתה דרך עננות כבדה, שני אנשי צוות אוויר - טייס ונווט בדרגת סגן מטייסת 102, שסיימו את קורס הטיס לפני חודשים אחדים - החלו לבצע נחיתה מבעד לעננים. רק כשהבינו שהם נמצאים במצב מסוכן של נחיתה דרך עננות, הם הרימו חזרה את האף של המטוס ועשו סיבוב נוסף, עד ששבו לנחיתה חוזרת, שהסתיימה ללא בעיות.

האירוע התרחש במהלך טיסת אימון שגרתית בדרום הארץ. מדובר בעונת החורף, שלגביה יש דגשים מיוחדים לצוותי האוויר, ובהם - להימנע מכניסה למצב של עננות כבדה. 

בחיל האוויר החליטו להחמיר עם שני אנשי הצוות הצעירים, גם כדי להעביר מסר ברור בכל הקשור להקפדה על הוראות הבטיחות. לאחר ביצוע תחקיר על המקרה, החליט מפקד הבסיס להעמידם לדין משמעתי ולשפוט אותם לשני ימי מעצר. גם העובדה ששניהם נמצאים עדיין בשלב ההכשרה המתקדמת ובכל זאת חרגו מנוהלי הבטיחות הובילה להחלטה להחמיר עמם ולשלוח אותם למעצר. עם זאת, הם ימשיכו בהכשרה.

לפני כ־40 שנה אירעה תאונה קטלנית בין שני מטוסי סקייהוק באזור הרי ירושלים, שבה נהרגו אנשי הצוות לאחר שהיו במצב של הנמכה בתוך שכבת עננים כבדה. תאונה זו הובילה למסקנות ולנהלים מחמירים בחיל האוויר בכל הקשור לטיסה בתנאי מזג אוויר קשים, וכן לנהלים מחמירים בכל הנוגע לנחיתה.

עננות כבדה שאליה נכנס כלי טיס נחשבת למצב מסוכן, בין השאר - בגלל החשש לאובדן התמצאות מרחבית (ורטיגו). 
במקרה זה, שאירע לפני כשבוע, הבינו הטייס והנווט היטב את המצב שאליו נקלעו, פעלו נכון, יצאו מהעננות, עשו סיבב נוסף ונחתו. אך עצם הכניסה לעננות כבדה לקראת הנחיתה הראשונה בתהליך ההנמכה היא חריגה מהוראות הבטיחות.

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים, ומסרו בתגובה: "במהלך אימון שגרתי, צוות אוויר הנמצא בשלב ההכשרה המבצעית ניסה לבצע נחיתה שלא על פי הנהלים, תוך כניסה לעננות. הצוות הבין את טעותו, וביצע את הנחיתה בבטחה כנדרש. האירוע תוחקר, והנהלים בנושא חודדו. בעקבות האירוע, הטייסים נשפטו על ידי מפקד הטייסת לשני ימי מחבוש. אין נפגעים, לא נגרם נזק, והאימונים נמשכים כסדרם".