יישובי עוטף עזה חוו סוף שבוע מתוח נוסף, ובמהלכו נפגעה תינוקת בת כשלושה שבועות, כאשר במהלך אחת האזעקות נפלה מידיה של אמה כשנשאה אותה ורצה בדרך לממ"ד. האם התראיינה הבוקר לגל"צ ומתחה ביקורת נוקבת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וממשלתו.

"אני לא מכירה את ההגדרות הרפואיות, אבל היא לא בסכנה או משהו כזה. אנחנו כרגע מאושפזים להשגחה והיום נשמע את החלטת הרופאים", אמרה האם על מצבה הרפואי של בתה. 

מה עושים כשיש צבע אדום?
"עד לא מזמן היו שני ילדים, אז אני ובעלי, כל אחד מאיתנו, היה מרים ילד אחד. עכשיו, שנוספה עוד ילדה, זה הופך להיות יותר מורכב. בעצם, אני מרימה את התינוקת והבכור יכול לרוץ בכוחות עצמו. זה תפס אותנו במהלך הלילה, לקח זמן להתעורר ולהבין שיש צבע אדום. העניין הזה של השניות הוא קריטי. זה קשה להחליט מה עושים באותו רגע, זה מורכב. לא פשוט".

היית צריכה לעבור גרם מדרגות בדרך לממ"ד?
"כן, שם זה קרה. התחלנו לרוץ, וממש לקראת סוף המדרגות הבנתי שאני מחליקה, כאשר הילדה בידיים שלי. החלקנו כשהיא בידיים שלי, ושנינו קיבלנו מכה בראש מהמדרגת בטון". 

איך הגבת?
"קיבלתי מכה כל כך חזקה שבאותו רגע לא הבנתי שהילדה קיבלה מכה. התרוממנו, כי עדיין צריך להמשיך לרוץ לממ"ד, ואז הנחתי את הילדה בעגלה כי פחדתי שהיא תיפול לי מהידיים. יש לי רגשות אשם, כי אני חושבת שאולי לא הייתי צריכה לרוץ, או אולי להיות יותר זהירה. אולי הייתי צריכה פשוט לשכב על הרצפה ולהתפלל ולחכות שזה יעבור. זו טראומה שלא אשכח בחיים".

"אני בבחירות הקרובות לא אצביע, אני לא מאמינה שאפשר לשנות דרך הקלפי. ראיתי את תכנית המאה בטלוויזיה וצחקתי. זה לא יקרה לעולם, זה לא יפסיק. המנהיג הנוכחי לא יכול לקנות את אמוני כי הוא יצא בהצהרות ולא עשה שום דבר. יש לו דברים יותר חשובים כרגע על הפרק. צריך להחליף את המנהיג, אבל אני לא רואה מועמד ראוי שיכול לשנות את המציאות של תושבי עוטף עזה והדרום. זה מאוד עצוב".