ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר הבוקר (ראשון) לערוץ MBC המצרי כי "עסקת המאה מבקשת לבלום את התרחבות ההתנחלויות, כדי לאפשר היתכנות של מדינה פלסטינית". לדבריו, המפה המצורפת לתוכנית היא לא מפה מדעית. "אם הפלסטינים לא אוהבים היכן ששורטט הקו, שיבואו ויגידו לנו היכן הם רוצים לשרטט אותו", הסביר בשיחה עם העיתונאי עמאר אדיב, שנחשב מקורב מאוד לנשיא המצרי, ותקף את ההנהגה הפלסטינית: "יש לה רקורד של 20 שנים של החמצת הזדמנויות. בעסק שלי, כשמישהו מנסה לעשות עסקה במשך 20 שנים ונכשל, מחליפים אותו במישהו אחר".

בהמשך הראיון אמר כי "העבודה על עסקת המאה נעשתה בשיתוף פעולה עם הנשיא המצרי ומנהיגי מדינות ערב, וזהו הדבר שהביא להפסקת הקיצוניות ועצירת הג'יהאדיסטים והקיצוניים". הוא סיפר: "מה שמפליא, זה שמנהיגים ערבים רבים יצאו בהצהרות בה הן קוראים להנהגה הפלסטינית להיות יותר גמישים ולהתמקד במה שיותר טוב לעם שלהם". לדבריו, הנשיא א-סיסי העניק לו "הרבה עצות טובות מאוד, מאחר והוא דואג מאוד לעם הפלסטיני" ואמר שהם "זכאים למדינה וזכאים להשקעה כלכלית ענקית - וזה אכן מה שהצלחנו לעשות". הוא הוסיף כי הנשיא המצרי העביר לו מידע אודות "הפרויקטים שאפשר להשקיע בהם, כדי להתניע את הכלכלה הפלסטינית". 

יועצו של הנשיא האמריקאי הפציר בפלסטינים לא לבזבז את ההזדמנות. "עסקת המאה תקרב בין הערבים לישראל, שהבטיחה לכבד כל רצון של מוסלמי להתפלל במסגד אל אקצא", הדגיש ותקף את סאיב עריאקת: "הוא בכיר הנושאים ונותנים זה 25 שנה לא הביא לאף הסכם. יש לו מספר שיא של כשלונות בעסקאות שלום". קושנר הוסיף: "עריקאת טען שמפת טראמפ לא מציגה שום דבר חדש ויש תוכניות אחרות מהעבר. אני חושב שהוא שרטט אותן על נייר טישו ולאחר מכן הוא זרק אותו". לדבריו, אין תוכנית ששורטטה וקיבלה את ההסכמה של ישראל חוץ מהתוכנית של טראמפ, יש בה 181 עמודים מלאים בפרטים.

"על הפלסטינים ללמוד את התוכנית, להתייעץ עם הידידים והשכנים מהמדינות (הערביות) ואז לבוא לשולחן המשא ומתן ולשבת עם הישראלים", ציין, "רבים אומרים שהרשות הפלסטינית לא עשתה שום עסקה זה תקופה ארוכה מאחר והם מקבלים מיליארדי דולרים של סיוע והם עשירים. אז מדוע שיעשו עסקאות? הנשיא שדואג לעמו ירוץ לעבר שולחן המשא ומתן, יישב עליו ויגיד את הדברים שהוא רוצה להזיז". הוא סיכם: "אנחנו נהיה פיירים, צודקים וענייניים. טראמפ הניח תוכנית מפורטת שעוסקת גם במסחר ובאופן בניית הכלכלה. טראמפ הוא הנשיא שהפך את ההצעה הזו לאפשרית, והוא יכול לסיים את העסקה".

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, ד"ר סאיב עריקאת, הגיב לדבריו של קושנר וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הכישלון הוא בשל אנשים כמוך, שרוצים להכתיב, וחשבו שהם יצליחו ליישם את האפרטהייד של נתניהו על העם הפלסטיני לנצח. סיום הכיבוש, שתי מדינות בגבול 1967. כל דבר אחר, הוא כישלון".

אמש דווח בכאן 11 כי ג'ינה האספל ראש ה-CIA קיימה ביקור חשאי ברמאללה יום אחרי ההכרזה על עסקת המאה. על פי הדיווח, במהלך הביקור החריג הזה, היא לא נפגשה עם אבו מאזן עצמו, אלא עם ראש המודיעין הפלסטיני, הנמצא בקשר עם הארגון שלה. במהלך הפגישה הועבר המסר לפיו הם מאיימים בניתוק הקשרים עם ישראל. כאמור, המסר הפלסטיני היה שהקשר הביטחוני עם ישראל יימשך ולא ייפגע. הממשל האמריקאי עדיין מחזיק 180 מיליון דולרים המיועדים למנגנוני הביטחון הפלסטינים, שטרם לקחו אותם. עוד דווח כי האספל נפגשה עם בכירים בישראל. 

לפני כן, הודיע שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, בתום כינוס החירום של הליגה הערבית, כי הארגון "עומד לצד העם הפלסטיני לאחר ההכרזה על עסקת המאה ודוחה אותה". אל-מאלכי הודיע עוד, כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יציג במועצת הביטחון של האו"ם ב-11 בפברואר הקרוב, תוכנית שלום חלופית, במקום תוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריו, "היוזמה הערבית היא תוכנית השלום המינימלית של מדינות ערב". 

מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אלריט אמר אמר כי הארגון דוחה על הסף את עסקת המאה: "המתווה לא עונה על הזכויות המינימליות של העם הפלסטיני, זאת בניגוד לתהליך השלום, לחוק הבינלאומי ולהחלטות שהתקבלו באו"ם". בהודעה הסופית של הליגה נאמר כי מדינות ערב מדגישות את מרכזיותה של הסוגייה הפלסטינית, לצד עצם זאת שירושלים המזרחית הכבושה היא ערבית ובירתה של פלסטין. עוד נכתב כי "למדינת פלסטין יש זכות על כל האדמות הכבושות משנת 1967, בכלל זה מזרח ירושלים והמרחב הימי של האזור הזה כולל גם משאבי הטבע והגבולות עם מדינות שכנות".