ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (רביעי) לראשי רשויות בעוטף עזה כי קיימת אפשרות שצה"ל יקיים פעולה נרחבת ברצועת עזה עוד לפני הבחירות, אם יימשך ירי הרקטות ושיגור בלוני הנפץ, כך דווח בחדשות כאן 11. 

עוד נמסר כי ראשי הרשויות ביקשו את הפגישה עם ראש הממשלה, בעקבות המשך שיגור בלוני הנפץ לדרום. הם ביקשו להעביר את המסר שאין הבדל בין רקטה לבלון נפץ. לטענתם, ראש הממשלה היה קשוב מאוד בפגישה ושאל רבות על השפעת הבלונים על חייהם. 

פורום ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות הגיבו לידיעה: "אנו מבקשים להבהיר כי בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה נפגש רק עם ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג' וראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן. אנו נמצאים בעיצומו של סבב הסלמה שכולל ירי יום יומי ועשרות מטעני נפץ ביום. אנחנו, יחד עם עשרות אלפי תושבי וילדי עוטף עזה ושדרות, מחכים שראש הממשלה יגיע אל אזורינו כדי לשמוע את קולות התושבים וכדי לקדם פתרון לשקט ארוך טווח".

במקביל, העברנו הבוקר לראש הממשלה את מסמך ההבנות עליו חתומות ועוד תחתומנה מפלגות מכל הקשת הפוליטית. במסמך מתחייבות המפלגות לקדם בהקדם את פיתוח רשויות ויישובי עוטף עזה ושדרות - בטחונית, דמוגרפית וכלכלית. אנחנו מצפים מראש הממשלה לחתום על המסמך בהקדם ומזמינים אותו לחתום עליו יחד איתנו בעוטף עזה.

הפגישה מגיעה לאחר שבמהלך הלילה תקף חיל האוויר מספר יעדים השייכים לארגון החמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה לאירוע הירי המוקדם יותר הערב וכן בתגובה נרחבת יותר לאירועי הירי המתמשכים וכן להפרחת בלוני הנפץ לתוך שטחי ישראל. 

על פי דיווחים מסתמן כי הנפילות התרחשו בשטח פתוח וכי לא היו יירוטים. האזעקה מגיעה לאחר שבסוף השבוע האחרון תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.בין היעדים שהותקפו נמנים מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע, המשמשים את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס.

התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול ולהפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל ונמצא במוכנות גבוהה למגוון לתרחישים. צה״ל ימשיך לפעול ככל שיידרש כנגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל.