צרור בלונים עם חומר נפץ מחובר אליו, נצפה היום (חמישי) בשמי העיר שדרות, לאחר ששוגר מרצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן, אותרו בלוני נפץ בשני בתי ספר שונים בעיר. חבלן משטרתי הוזעק למקום בעקבות האירוע, כאשר לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק לרכוש. בנוסף, אותר צרור בלונים חשודים ביישוב בתחום המועצה האזורית שדות נגב.

״תגידי לאחים שלך להיכנס לממ"ד", זעקה דליה הראל, לפני זמן קצר, כאשר נשמע פיצוץ של צרור בלונים בדרום שדרות, תוך שיחה עם "מעריב".

הראל, מוועד ישיבה תיכונית ואולפנה אמית בשדרות, שתלמידה נאלצו להיכנס לממ"ד, בשל צרור בלונים שנחת במוסד החינוכי, אמרה כי "לצערי זה לא רק הערב. זה הפך לשגרת היום יום שלנו. זה לא חריג. אנחנו הולכים כשראשנו למעלה, גם מתפללים לשם וגם מחפשים מה ייפול עלינו מהשמיים. אתה נמצא במצב שאתה חסר אונים. הבלונים באים בשקט ונוחתים בלי התראה. אנחנו התרגלנו לקסאמים ולרקטות הרועשים, אבל למצב הזה שום דבר לא הכין אותנו מראש, וזו הסכנה הממשית".

הראל, תושבת שדרות ואמא לחמישה ילדים, הוסיפה כי "הפיצוצים היו עזים, וזה נפל בבית ספר. יש כמה דברים שעל הציבור להבין; זה בלונים שהם סימן לשמחה, ומכוונים אותם לילדים שלנו שהם, מה לעשות כמו כל ילד, נמשכים לבלונים ולצבעוניות, לכדורגל, וכל מיני אלמנטים ילדותיים וצבעוניים שמכוונים להם. כאן טמונה הסכנה". 

האם המודאגת סיכמה כי "אנחנו בעיצומה של הקמה של תנועת 'קול האמהות' שהמטרה שלה לגייס את כל האמהות בארץ. אנחנו מאמינות שהזעקה של האמהות היא זעקה אמיתית, ומטרתנו שתגע בלב של אמהות נוספות בכל הארץ, ובהמשך בעולם שיבינו שזו לא הבעיה שלנו. מי שרוצה לפגוע בילדים חפים מפשע, יעשה זאת נגד כל הילדים בארץ. אנחנו כל הזמן שידרנו אומץ וחוסן, והפעם אנחנו באים מכיוון אחר של די. נמאס לנו ממדיניות ההכלה, רוצים שינוי ולא משנה לנו אם השינוי יהיה מדיני או צבאי".

כאמור, שיגור מטעני התבערה מהרצועה נמשכת כבר מספר שבועות, כאשר על אף הדיווחים, אותו אתמול במהלך היום, מספר צרורי בלונים באזור היישובים ניר ישראל, באר גנים, ניצנים וניצן.

עם זאת, לפני יומיים דווח בעיתון אל-קודס הפלסטיני כי עקבות פגישה עם המשלחת המצרית, החליטו הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה על עצירת שיגורי בלוני הנפץ לישראל. מקורות בעזה מסרו כי כבר הועברה הנחיה לכל יחידות הבלונים ברצועה.