דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של צה״ל תקף היום (שני) רכב אזרחי בקוניטרה שבדרום סוריה, זאת לאחר שזיהה ניסיון פיגוע צליפה במרחב צפון רמת הגולן. סיכול פיגוע הצליפה קשור לאירועי סוף השבוע, בהקשר לתקיפות המיוחסות לצה"ל כנגד תשתית הטרור של "תיק הגולן" של חיזבאללה. על פי הדיווחים, תקיפת הרכב בוצעה מערבית לחדר.

כזכור, ביום חמישי דווח בסוריה על אדם שנהרג מתקיפה של מל"ט ישראלי בקוניטרה. ארגון זכויות האדם הסורי מסר כי ההרוג היה חלק מכוחות "ההתנגדות הסוריים לשחרור הגולן". ישראל לא אישרה את התקיפה.

לפני כשלושה שבועות טען הצבא הסורי כי ישראל תקפה בדמשק. עוד נמסר, כי מערכות ההגנה האווירית במקום הופעלו והצליחו ליירט חלק מן הטילים לפני שביצעו את משימתם. כמו כן דווח, כי הפעולה כוונה נגד משלוח נשק שהגיע לשדה התעופה בעיר מאיראן וגבתה את חייהם של שבעה אנשים - ארבעה אנשי משמרות המהפכה האיראניים ועוד שלושה חיילים מצבא סוריה. 

בחודש שעבר דיווח ה-א-שרק אל אווסט כי לפחות 23 אנשי מיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה. לפי הדיווח בתקשורת הערבית, חיל האוויר תקף במערב דמשק, ובתגובה הופעלה מערכת ההגנה האווירית הסורית. 

משרד ההגנה הרוסי פרסם יום למחרת הצהרה לפיה תקיפת צה"ל בדמשק  סיכנה מטוס אזרחי שטס מטהרן לעיר הבירה הסורית, ועליו 172 נוסעים, אשר נאלץ לשנות את מסלול נחיתתו בעקבות המתקפה ולנחות נחיתת חירום.

דובר משרד ההגנה הרוסי אמר כי "התנהלות המטה הכללי של ישראל בפעולות צבאיות באוויר, המשתמש במטוסים אזרחיים עם נוסעים בכדי להגן מפני פעולות תגמול של כוחות ההגנה הסוריים, הופכת לדבר המאפיין את חיל האוויר הישראלי".