כלי התקשורת בסוריה דיווחו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) על שתי תקיפות שהתרחשו תוך פרק זמן קצר, על ידי "גורמים עוינים" ביעדים שונים במרכז ובדרום המדינה. התקשורת הסורית ייחסה אותן לחיל האוויר הישראלי, וציינה כי הן גרמו להפעלת מערכות ההגנה האווירית באזורים שונים. על פי הדיווחים, המטרה הראשית של התקיפה המיוחסת לישראל היתה בסיס חיל א-דבאח הנמצא באל קוסייר, ובמקביל התרחשה תקיפה נוספת באיזור העיר קוניטרה. עוד דיווחו כלי התקשורת הערבים כי כוחות המקומיים פתחו באש כבדה לעבר כלי הטיס שביצעו את התקיפות. 

יש לציין שמאז 2013 שולט באזור הזה ארגון החיזבאללה ועל פי ההערכות בתקיפה הזו הארגון השיעי לבנוני ספג נזק כבד. במקביל, בלוגר ערבי טען כי התקיפות התבצעו כאשר מטוסי נוסעים קטארים שהו באוויר. זו טקטיקה מוכרת של חיל האוויר, מאז התרסקות מטוס הביון הרוסי בשנה שעבר. לדבריו, טילי השיוט הישראלים סיכנו את הטיסות הקטאריות.

גורם צבאי סורי טען כי חיל הים הישראלי השתתף בתקיפה, וירה טילי שיוט מעל ביירות לכיוון חומס. על פי הדיווח, לפחות שמונה מטוסי קרב ישראלים השתתפו בתקיפה, כאשר ארבעה נכנסו לשטח לבנון דרך הים באזור הדרום וחגו בשמי המדינה, ובמקביל שני מטוסי קרב נוספים שיגרו טילים מאזור הרי הלבנון. בכיר במשרד ההגנה הסורי אמר כי "מערכות ההגנה האוויריות במדינה עקבו אחר מטוסי הקרב הציוניים עוד כשהיו בישראל בדרכם לצידון. לדבריו, מספר טילים שוגרו מהמרחב האווירי של לבנון לעבר חומס ויורטו על ידי מערכות ההגנה. בדיווח נמסר עוד כי הטילים ששוגרו לעבר קוניטרה כוונו - לעבר מליציות איראניות. מדובר בשני אתרים, הראשון נמצא באזור העיירה חאדר והשני באזור אל-בעת' במחוז קוניטרה שבדרום סוריה. 

עוד דווח כי יעד נוסף של חיל האוויר היה מטה חיזבאללה בחומס, שהותקף מהמרחב האווירי של לבנון ולצידו גם בסיס חיל האוויר אל-שעיראת - הנמצא באזור חומס. על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנא, גם בקוניטרה הופעל מערך ההגנה האווירית על ידי גורמים עוינים. כמו כן, התקשורת הערבית טענה כי הגנרל עבאס נעמתאללה באקרי, בכיר איראני, נהרג בתקיפה הישראלית בפרברי חומס. 

שעות ספורות לאחר הדיווחים אודות התקיפות המיוחסות לישראל, פורסם כי השטח האווירי באזור נסגר לטיסות אזרחיות מעל 5000 רגל. בתוך כך, העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח בשעות הבוקר מפי מקורות מקורבים למשטר הסורי, כי חייל סורי נהרג ושלושה נוספים נפצעו בתקיפה המיוחסת לישראל בחומס. בנוסף, הם מדווחים כי אחד היעדים בתקיפה שהתרחשה בקוניטרה, הותקף מוצב צבאי סורי, ובמהלכה נפצע חייל נוסף.

כזכור, מוקדם יותר השבוע אישר דובר צה"ל כי כלי טיס של צה״ל תקף רכב אזרחי בקוניטרה, זאת לאחר שזיהה ניסיון פיגוע צליפה במרחב צפון רמת הגולן. סיכול פיגוע הצליפה קשור לאירועי סוף השבוע, בהקשר לתקיפות המיוחסות לצה"ל כנגד תשתית הטרור של "תיק הגולן" של חיזבאללה. על פי הדיווחים, תקיפת הרכב בוצעה מערבית לחדר.

כמו כן, בשבוע שעבר דווח בסוריה על אדם שנהרג מתקיפה של מל"ט ישראלי בקוניטרה. ארגון זכויות האדם הסורי מסר כי ההרוג היה חלק מכוחות "ההתנגדות הסוריים לשחרור הגולן". ישראל לא אישרה את התקיפה