צה"ל אישר הבוקר (חמישי) כי כוחות הביטחון, ולוחמי מג"ב וצה"ל הרסו במהלך הלילה את בתי מההמחבלים וליד חנאתשה בעיר רמאללה ויזן מגאמס בכפר בית זית. השניים היו מעורבים בפיגוע במעין דולב, במהלכו נרצחה רנה שנרב. המחבלים ביצעו, ביחד עם חברי חוליה אחרים, את הפיגוע שאירע ב- 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ובמהלכו נפצעו גם אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.

שר הביטחון, נפתלי בנט, שוחח הבוקר עם הוריה של שנרב. "היום באנו חשבון עם המחבלים המתועבים שרצחו את רנה שנרב", אמר, "אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, ולא נפסיק לרדוף אחרי מי שרוצה ברעתנו". הוא הוסיף: "מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר".

הרס בתי המחבלים, קרדיט: דובר צה"ל

הריסת הבתים בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישו משפחות המחבלים לבג״ץ נגד מימוש צו ההחרמה וההריסה, כמו גם בקשתן לקיים דיון נוסף. במהלך הפעילויות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה״ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

גם לביתו של המחבל קסאם שיבלי, שהיה שותף  גם הוא לביצוע הפיגוע, הוצא צו החרמה והריסה. כנגד הצו המדובר, הגישה משפחת המחבל עתירה לבג"ץ, אשר תידון בהמשך חודש מרץ.

מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה יהונתן שטינברג: "חיילי ולוחמי חטיבת בנימין העבירו הלילה מסר חד וברור - ידע כל מחבל שבכוונתו לבצע פיגוע כי ביתו יהרס ויבוצע אחריו מעקב שוטף על מנת שלא ייבנה מחדש. נמשיך לעשות כל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים בגזרה, ולא נאפשר לטרור לפגוש את תושבי מדינת ישראל".

כזכור, צה"ל הודיע לפני כחודשיים למשפחות המחבלים מחמוד עטאונה, וליד חנאתשה ויזן מגאמס, שהיו גם הם חלק מחוליית אותו פיגוע, על כוונתו להרוס את הבתים בהם התגוררו.  המחבל מחמוד עטאונה, היה חלק מהחוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון", באוגוסט 2019, בו נפל רב-טוראי דביר שורק ז"ל.

המחבלים וליד חנאתשה ויזן מגאמס, ביצעו יחד את הפיגוע באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב. למשפחות המחבלים ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה. הריסת בתיהם של חברי החוליה האחרים נמצאת בהליכי בחינה.