ברקע הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא סיפוח שטחים בגדה המערבית שיחל ב-1 ביולי, ובצל התנערותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מההסכמים עם ממשלת ישראל והממשל האמריקאי ובכללם אלו הביטחוניים, התראיין ראש המל"ל לשעבר, האלוף במילואים יעקב עמידרור, ב"כאן ב'" והתייחס לסיפוח הצפוי והפסקת התיאום הביטחוני והשלכותיהם על המצב באזור.

אינתיפאדה שלישית?
"גם בלי סיפוח, לוקחים בצה"ל בחשבון שזה יכול לקרות. האינתיפאדה הקודמת פרצה בלי קשר לסיפוח. זה משהו שצה"ל צריך להיות מוכן לאפשרות הזו". 

"אין ספק שהרחוב הפלסטיני יהיה יותר נפיץ אם זה יקרה. 90% מהלחימה מול הטרור הפלסטיני הייתה באחריות השב"כ וצה"ל. עכשיו, כשאין את התיאום הביטחוני, זה יהיה פחות נוח. צה"ל צריך להיות מוכן לבצע את המשימות שלו ללא סיוע פלסטיני".

"הסיפוח הוא החלטה פוליטית ולא מקצועית", הוסיף עמידרור. "בגין החליט לצאת מסיני בלי שהוא בכלל מודיע על כך לצבא. רבין ז"ל החליט על הסכמי אוסלו בלי שיודיע לצבא. אהוד ברק יצא מלבנון אחרי שהצבא התנגד לזה, ואריק שרון יצא מעזה אחרי שאמר שלא ייצא, ובכל זאת יצא. הצבא צריך להתארגן לעבוד תחת ההחלטה הפוליטית הזו".

יהיה נכון לומר שירדן, סעודיה ומדינות נוספות ישלמו מס שפתיים, אך בסופו של דבר ישלימו איתו?
"כן, גם אם ישלימו איתו יהיה מחיר לסיפוח במדינות האלו, בעיקר בירדן. לא משום שהמנהיגים שם חושבים שזה דבר נורא, אלא מכיוון שהם צריכים להשלים את מה שיקרה ברחוב".