שוטרי מג"ב ירו למוות אתמול באיאד אל-חלאק, צעיר בעל צרכים מיוחדים, בעיר העתיקה בירושלים. השוטרים טענו כי נדמה היה שאל-חלאק נשא נשק ולאחר שקראו לו לעצור הוא החל לברוח ואחד השוטרים ירה בו למוות. עורך הדין ג'אד קדמן, שמייצג את משפחתו של ההרוג, טען הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי המקרה המצער היה יכול להסתיים אחרת: "היה אפשר לא לירות מלכתחילה".

דוידוב: היה אפשר לגמור את זה אחרת?
"ברור, היה אפשר לא לירות מלכתחילה".

דוידוב: זאת סיטואציה מאוד מלחיצה, חפץ ביד שלא זיהו, חשבו שאקדח.
"לא היו הפגנות, לא היה מצב שיש המונים שמלחיצים אנשים מן הסתם. מדובר באדם שהיה נוכח ברחוב לבד, בשעות הבוקר המוקדמות, אין הרבה אנשים, רק הוא ועוד אישה ברחוב. הוא לא רץ לכיוון השוטרים, הוא פשוט פחד וברח. השוטר לא פעל לפי כללי הוראות פתיחה באש, רצו אחריו, ירו לעברו, הוא לא היה מהווה כל סכנה. כל כללי פתיחה באש, השוטר מחויב על פי דין לעשות. הוא לא עשה - פשוט דרך וירה. אנחנו מאמינים שבחקירה הוא שיקר כדי להציל את עצמו".

יוכפז: לא מאמין לטענה של השוטר הבכיר שאמר 'חדל אש'?
"גם אם נניח שכן קרה, מה גרם לאותו שוטר להמשיך ולנהוג כאשר יש אנשים שיודעים את המצב של ההרוג, ואומרים להם 'תפסיקו, מדובר בנכה, תפסיקו מדובר בנכה'. הוא לא שומע שום דבר ולא הולך לפי כללי פתיחה באש. זה לא מצדיק שהוא היה לחוץ, מה זה לחוץ? הוא פשוט שיקר".

יוכפז: למה המשטרה ביצעה חיפוש בבית?
"בירושלים המזרחית, כל פעם שיש מצב שבו אירוע כזה, בצורה אוטומטית המשטרה מבצעת חיפוש בבית. אגב, החיפוש בוצע כשהשוטרים לקחו והשפילו את המשפחה".

דוידוב: מה זאת אומרת?
"השפילו, בני המשפחה שנמצאים שם, קיללו אותם, הפכו את הבית ללא שום סיבה. אגב, את הסרטונים מכל אירוע שמתרחש בעיר העתיקה, במיוחד בירושלים שמדובר במאות מצלמות, המשטרה מגלה אחרי שעות או חצי שעה את המצלמות של האירוע. עד עכשיו, המשטרה לא גילתה שום מצלמה".

יוכפז: לא העבירו לכם או שאין צילום של האירוע?
"זה לא נכון, ברחוב הזה אני יודע אישית שיש מצלמות. הן מוצבות בכל פינה בעיר העתיקה בירושלים, שם לפחות יש כמה מצלמות, ועד עכשיו לא עלה כלום לכלי התקשורת".

יוכפז: יוסי אלי אמר שהשוטרים שהיו שם, אתם אומרים שהבחור עובר כל יום בדרך לבית הספר שלו, אבל הפעם אלה היו שוטרים חדשים שלא הכירו אותו.
"לא להכיר אותו זה לא אשמתו, שמישהו שסובל מאוטיזם מסתובב ברחובות זה לא יכול להתיר לשוטר להפעיל שיקול דעת, זה לא שיקול דעת - זה הרג. אדם שלא רץ לכיוון השוטרים, ששוטר סביר לא יחשוב באמת שיש סכנה מסוימת כלפי חייו או כלפי חבריו, שהוא בורח".

דוידוב: השפילו את המשפחה אחרי שידעו שבנם נהרג?
"בחיפוש כן, המשפחה טוענת שהשפילו אותם, כן".

יוכפז: תודה.
"אני רק רציתי לומר שלא היה מצופה ממח"ש לשחרר במקרה כזה".

יוכפז: לא לשחרר את השוטרים?
"אני סבור שאי אפשר להשלים חקירה באירוע מאוד חמור כזה בחצי יום ביום שבת".

דוידוב: יש לך אמון בחקירת מח"ש?
"החוקרים הגיעו במיוחד בחצי יום של שבת, ואחרי מספר שעות בודדות שוחרר העצור מהרג, אני באמת מאוד מאוכזב והיה מצופה אחרת ממח"ש".

תגובת משטרת ישראל: "לצערנו אנו עדים בשעות האחרונות להכללות ולהשתחלות בוטה וחסרת אחריות של אישי ציבור וגורמים שונים במשטרת ישראל ולוחמי מג"ב ,שפועלים יום ולילה למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור בירושלים, בפרט בעיר העתיקה, הוא משימה מורכבת במיוחד שכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות, הקרבה וסיכון חיים. בשנים האחרונות, כולל בתקופה האחרונה, היינו עדים למספר ניסיונות אכזריים לפגוע ולהרוג שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר העתיקה ובסביבתה. למרות שמרבית הפיגועים הללו לא צלחו הודות לערנות השוטרים ותפקודם המהיר והמקצועי, הרי שחלקם גם גבו חיים של שוטרים. המקרה הזה הוא מקרה חריג, האירוע הועבר מיד לחקירת מח"ש כדי שייבדק וייחקר בהתאם כמקובל".