שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הנחה היום (חמישי) לקדם את העברת קריית המודיעין לנגב. זאת לאחר דיון מקיף בראשותו, בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, וראש אמ"ן האלוף תמיר היימן.

בדיון נקבע גם כי המשך ההתקדמות בחודשים הקרובים, עד לחתימת ההסכם עם הזכיין, תיעשה במקביל למימוש החלטת הממשלה בנושא פתרון תחבורתי והסדרת מעטפת משאבי האנוש למשרתים ביחד עם משרדי האוצר והתחבורה.

גנץ אמר לאחר הדיון: "עשינו היום צעד חשוב ומשמעותי בקידום מעבר צה"ל לנגב ובפיתוח היכולות של אגף המודיעין והתאמת התשתית שלו למאה ה-21. זהו מהלך אסטרטגי ברמה הלאומית עבור מערכת הביטחון, צה"ל, אמ"ן ותושבי הנגב ומדינת ישראל. מהלך שיחזק את יכולות אגף המודיעין ויתרום רבות לפיתוח הנגב".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מסר בתגובה: "בשורה ענקית לבאר שבע ולנגב. קיבלנו עדכון חשוב ששר הביטחון, בני גנץ, הנחה היום לפתוח בראשון הקרוב את מעטפות מכרז מעבר יחידות אגף המודיעין של צה"ל לנגב. אני שמח ומודה לשר הביטחון. אני רואה בזה רגע היסטורי שהופך את באר שבע והנגב לאחד ממרכזי הידע והטכנולוגיה המובילים והמתקדמים בעולם".

גם יו"ר קק"ל דני עטר בירך את רה"מ החלופי ושר הביטחון בני גנץ על החלטתו להעביר את יחידות אמ"ן לנגב: "חיזוק הנגב זו משימה ברמה הלאומית ומעבר אמ"ן דרומה מהווה עוד צעד בצמצום הפערים בין מרכז הארץ לנגב, בדרך להפיכת הנגב למנוע צמיחה כלכלי וחברתי חשוב למדינה כולה".

כזכור, ביום שני האחרון עתר לבג"צ ועד הפעולה "ישראל למען הנגב", בראשות הד"ר אסתר לוצאטו, בדרישה לחייב את משרד הביטחון לנמק מדוע פרויקט הקמת קריית המודיעין בנגב תקוע. הפנייה לבג"צ דחפה את גנץ לקבל היום את ההחלטה להוציא לפועל הפרויקט.

הד"ר לוצאטו התייחסה להחלטתו של גנץ היום ואמרה: "כולי תקווה שאכן המעטפות יפתחו בימים הקרובים ויינתן אור ירוק לתחילת העבודות של קריית המודיעין החדשה בליקית. זה טוב לנגב, זה טוב לחיל המודיעין וזה טוב לעם ישראל כולו. בהמשך הודעתו המשמחת של שר הביטחון אנחנו נמשיך לפעול לקידום המטרה עד אשר נראה את הטרקטור הראשון בשטח".