לוחם מג"ב שתועד כשהוא מכה חרדי במסגרת ההפגנות שהתקיימו בימים האחרונים בשכונת רוממה בירושלים, הושעה מכל פעילות מבצעית עד לסיום הבדיקה בעניינו - כך הוחלט אמש (שני) על ידי מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי בתום התייעצות עם מפקד מג"ב ירושלים תנ"צ עימאד חסן. השניים החליטו בנוסף להעביר את פרטי האירוע לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות. 

הלוחם הגיע במהלך היום להיחקר במח"ש, בהמשך לחשד כי במהלך פעילות לפיזור הפגנות הוא פגע בחוזקה באדם שנכח במקום ללא סיבה נראית לעין. התום חקירתו הורחק השוטר בתנאים מגבילים, ונסיבות המקרה ממשיכות להיחקר.

כזכור, סרטון שתיעד את האירוע הופץ ברשתות החברתיות ובו נראה הלוחם כשהוא רץ ולפתע ללא כל סיבה הנראית לעין הוא תוקף באלימות את אחד המפגינים החרדיים. הלוחם נראה מטה את גופו במכוון תוך כדי ריצה, מפתיע מאחור את החרדי וגורם לו ליפול אל הכביש.

לוחם מג"ב דוחף חרדי בהפגנה בירושלים. צילום: רשתות חברתיות

לאחר שהסרטון הגיע לידי מג"ב, קיימו מפקד מג"ב ניצב שבתאי ומפקד מג"ב ירושלים שיחת התייעצות ולאחר בחינת האירוע התקבלה ההחלטה על השעייתו של הלוחם מכל פעילות מבצעית. לפי ההחלטה, הלוחם יישאר בבסיס מבלי לצאת לפעילות בשטח.

בימים האחרונים עולה תרעומת כנגד המשטרה על קיפוח המגזר החרדי ואכיפה מוגברת כלפי החרדים ואירועים כאלה רק מלהיטים את היצרים והרוחות בין הצדדים. 

רבים קראו בשבועות האחרונים נגד על אכיפת היתר המשטרתית כלפי החרדים. חבר הכנסת ישראל אייכלר מ"יהדות התורה" אף הרחיק לכת, וקרא לשרים החרדים לפרוש מהממשלה, עד שיבוטלו ההסגרים על השכונות החרדיות.

המשטרה מצידה דחתה את טענות החרדים על אכיפה יתרה ומוגברת, וציינה כי בהתייחס לערים בהן ריכוז חרדי כמעט מוחלט האכיפה נאמדת בכחצי אחוז, ובכלל הארץ היא נמוכה עוד הרבה יותר. 

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל[email protected]