מכחישים בתוקף: בעקבות התקרית הביטחונית שהתרחשה היום (שני) בהר דב, במהלכה סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים, שמנתה כארבעה פעילים של חיזבאללה שניסו לחדור לשטח ישראל, הארגון יצא בהצהרה בה הוא מכחיש כי אכן התרחשה התנגשות בינו לבין ישראל, וכי התגובה על הריגת פעיל החיזבאללה עלי כאמל מחסן, תגיע בהמשך. 

בהודעה שנמסרה מטעם הארגון נאמר כי לא הייתה כל כוונת תחילת לפגוע בחיילי צה"ל, וכי הם אלו שפתחו באש מלכתחילה. עוד ציינו כי לא היה כל עימות או ירי מהצד שלהם, וכי כל טענות ישראל, לרבות הרוגים ופגיעות שספג ארגון, הן טענות שקריות. מאידך, בצה"ל סתרו את טענות חיזבאללה ומסרו כי החוליה היתה חמושה, והייתה בדרכה לבצע פיגוע ללא כל ספק.

חלוקת ממתקים בלבנון (צילום: אבו עלי אקספרס)
חלוקת ממתקים בלבנון (צילום: אבו עלי אקספרס)

בהמשך הודעת חיזבאללה, הבטיחו בארגון כי התגובה על הרג הפעיל בתקיפה בסוריה, וכן על התגובה על הפגיעה בבית בבית בהבאריה בעקבות ההתנגשות בגבול, תגיע בוודאות בהמשך. "זה לא יעבור בשקט - על ישראל לחכות לעונש על הפשעים שהיא מבצעת", מסרו. עוד נמסר כי הפחד הישראלי מחשש לתגובה על מותו של הפעיל, גרם לה לפעול בצורה שגויה, וכי הטענות שמשמיע הצבא כעת הם אך ורק "ניסיון לצייר ניצחונות מדומים מהצד הישראלי".

אם ההרוג מודה למזכ''ל חיזבאללה (צילום: אבו עלי אקספרס)
אם ההרוג מודה למזכ''ל חיזבאללה (צילום: אבו עלי אקספרס)

על אף ההכחשות מצד הארגון, בלבנון נרשמו דווקא חגיגות בעקבות התקרית, ואף תועדו ילדים שחוגגים ומחלקים ממתקים. אמו של הפעיל שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, אף נראתה מודה באופן מיוחד למזכ"ל נסראללה, על כך שנקם את מות בנה.

הבית שנפגע בבית בהאריה (צילום: אבו עלי אקספרס(