תושב פתח תקווה, קובי פוקס, שנקלע לזירה בה נדקר ונרצח תושב העיר על ידי פלסטיני, סיפר היום (רביעי) למעריב על המראות הקשים שנגלו לנגד עיניו. "הגעתי למקום אחרי הדקירה כשאני רואה אזרח רודף אחרי הדוקר. האזרח צעק 'מחבל, מחבל' והפיל אותו. הדוקר לא הצליח לרוץ רחוק. המשטרה הגיעה ועצרה אותו". לדברי פוקס, "מבחינתי הגיבור של היום הוא הגבר שהוציא את האלה. הדוקר, בעל חזות ערבית, היה עם סכין בגודל של חרב".

תיעוד לכידת המחבל. צילום: מסעדת סושי מרקט
תיעוד מנוסת הדוקר. צילום: נתיבי ישראל

עד ראיה מהפיגוע בפ''ת קובי פוקס (צילום: אלון חכמון)
עד ראיה מהפיגוע בפ''ת קובי פוקס (צילום: אלון חכמון)

מימון דיין, תושב פתח תקווה שהגיע עם הרכב לצומת סגולה וראה את הפיגוע, אמר למעריב: "לאיפה הגענו? השוטרים לא ירו בו. הבת שלי יכלה לעבור פה באותו רגע. אחד שדוקר ככה עם חרב צריך להרוג אותו. בושה שלא מחסלים אותם, ואין לי טענה נגד שוטרים אלא רק נגד ההחלטות שמקבלים ואנשי השמאל והבג"ץ, כי בזירה כזאת שאדם דוקר ופוגע במישהו, באזרח תמים שגר באזור - אדם כזה צריך להיות מחוסל בזירה".

חובש בכיר ביחידת האופנועים של מד"א הצלה פתח תקווה, חזקי פרקש, סיפר: "בסמוך לתחנת האוטובוס מצאנו את הנפגע שרוע עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון כשהוא ללא דופק ונשימה . ביצענו בו פעולות החייאה ועצירת דימומים והעלנו לניידת טיפול הנמרץ של מד"א כשמצבו קריטי. הרקע טרם ברור".

מימון דיין, עד ראייה, זמן קצר לאחר הפיגוע. צילום: אלון חכמון

מימון דיין, עד ראיה לפיגוע הדקירה: "אני שמעתי אותו אומר תיזהר, השוטר היה צריך לירות. אם לא היה האזרח הגיבור, הוא היה דוקר עוד כמה. זבל של מדינה, אני מצביע ליכוד, לעולם לא אצביע לממשלה הזאת. השוטרים פוחדים לירות". עוד אמר דיין: "אני גר בפתח תקווה, הבת שלי לומדת באוניברסיטה באריאל ולפעמים עוברת פה עם האוטובוס. זה הפחד הכי גדול שלנו".

מימון דיין, עד ראייה, מתאר את לכידת הדוקר. צילום: אלון חכמון

פראמדיק מד"א אילן מועלם וחובש בכיר במד"א חזי גוטמן סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות מדממות בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה מתקדמות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".