פחות מיממה לאחר הדיווחים על הפסקת אש, מפרסם היום דובר צה"ל (שלישי) כי במהלך השבועות האחרונים, בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרחות בלוני הנפץ והתבערה וכן הפרות סדר על הגדר משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, תקף צה"ל כ-100 יעדי טרור של תנועת חמאס. התקיפות התרחשו במשך 19 הלילות האחרונים. לאורך ימי ההסלמה בדרום נמתחה ביקורת על צה"ל באשר לטיב וחשיבות המטרות אותן בחר לתקוף, ואף עלתה השאלה עד כמה מהוות תקיפות הצבא פגיעה מהותית בתשתיות חמאס.

תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

עוד מדווח צה"ל כי במסגרת התקיפות, נפגעו מתחמים צבאיים במערכים מרכזיים, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. בדיווח נאמר כי "תקיפות אלה פגעו באופן משמעותי בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של חמאס".

אתמול דווח בשעות הערב שישראל וחמאס הגיעו להבנות בנוגע להפסקת אש. כחלק מההסכמים בין שני הצדדים, נפתח הבוקר מעבר כרם שלום, הוגדל מרחב הדיג והוכנסו דלקים לתוך הרצועה - דבר המאפשר הגדלה משמעותית של אספקת החשמל לתושבי עזה.

אתרי חמאס שהותקפו על ידי צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
אתרי חמאס שהותקפו על ידי צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

ההסכמות בין ישראל וחמאס הושגו בשל תיווכו של השליח הקטארי לרצועת עזה. גורמים ביטחוניים בישראל אמרו לאחר פרסום הדיווחים על הפסקת האש: "הלחץ של צה"ל בתקיפות ובסנקציות, במשולב עם פעולות הגנה וכיבוי יעילות, הוביל בסיוע המתווכים להצהרת חמאס".

במהלך השבועות האחרונים פרצו בשטחי יישובי עוטף עזה מאות שריפות, כתוצאה מהפרחות בלוני תבערה מרצועת עזה. השריפות פרצו בתחומי המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. בנוסף, נורו מעזה לכיוון יישובי העוטף רקטות במהלך תקופת ההסלמה האחרונה.

בימים האחרונה התרבו מקרי התחלואה בקורונה ברצועת עזה. על פי חלק מההערכות, לא מן הנמנע שבשל תמונת המצב הבריאותית ההולכת ומחריפה, התאפשרה ההסכמה על הפסקת האש. בכלי תקשורת ערביים דיווחו אתמול כי במסגרת ההסכמות על הפסקת אש, ציוד רב להתמודדות עם מגיפת הקורונה צפוי להיכנס לרצועה.

פירוט המטרות שתקף צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פירוט המטרות שתקף צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

לאחר ההודעה על הפסקת האש אמרו הוריו של סגן הדר גולדין, השבוי בידי חמאס: "נתניהו עושה שלום תמורת דולרים לחמאס. שוב ממשלת ישראל נכנסעת לטרור ומותירה את משפחות הנעדרים והשבויים ללא מענה. הבלון הזה עוד יתפוצץ לנו בפנים".