ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי ישראל לא פוסלת מכה מקדימה באיראן. נתניהו אמר את הדברים במהלך טקס אזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים והוסיף: "אם איראן רוצה להתבסס בצפון, אנחנו מוכנים להילחם בהם. זהו לקח ישיר ממלחמת יום הכיפורים".

שיבוש ניסיון הפיגוע אשר תוכנן על-ידי חוליה של כוח קודס האיראני. צילום: דובר צה"ל

בפתח דבריו אמר רה"מ: "מכובדיי כולם, ובראשם אחיי ואחיותיי - בני משפחות הנופלים במלחמת יום הכיפורים. יום כיפור, שתיים בצהריים. כבר 47 שנים שצירוף המילים הזה מעביר רעד בלבבות. כשהצופרים זעקו והזעיקו, הוטלנו למבחן לאומי בשתי חזיתות. תנאי הפתיחה היו קשים. אויבינו הסתערו על מרחבי סיני ורמת הגולן. האש ניחתה בעוצמה על המעוזים, על המוצבים. למרות הנחיתות הזאת בתחילת המערכה, הפכנו את הקערה על פיה. עמדנו במבחן – בזכות הדרג הלוחם. החיילים והמפקדים המופלאים שלנו גילו אומץ-לב כביר. תחילה הם בלמו את התוקפים, ואז הם עברו להבקעה – עד שהושג הניצחון. תוך שלושה שבועות אחרי התקפת פתע, מן הקשות ביותר שהיו בתולדות הצבאות, הלוחמים שלנו עמדו בשערי קהיר ודמשק. תמיד נכיר להם תודה – על מסירות נפשם על הקרבתם ועל הישגיהם". 

"אבל זהו רק חצי מסיפור המלחמה", אמר והוסיף: "כי החצי הראשון הוא המחדל. שאת לקחיו אנו משננים דור אחר דור. האיתותים המוקדמים להתלקחות – בדרום ובצפון – אלה היו ברורים. הפעולות ההתקפיות של מצרים וסוריה - גם הן היו גלויות. מקבלי ההחלטות ראו את הסכנה ולמרות זאת הם נשבו במלכודת 'הסבירות הנמוכה'. יותר מכך, גם כשהיה ברור כבר שהמלחמה בפתח, גם אז לא לקחו את היוזמה לידיים". 

לדברי נתניהו, "אילו היינו נוקטים מכת מנע, פני המערכה היו שונים לחלוטין. מכת מנע זה דבר קשה מאוד לעשות. אבל אני למשל יודע, בעקבות מלחמת הכיפורים, שאם איראן רוצה להתבסס בגבולנו הצפוני ועדיין לא תקפה אותנו, אסור לנו לתת לה להתבסס שם, ולכן אנחנו מונעים את ריכוזי הכוחות, נלחמים בהם. לקח ישיר של מלחמת יום הכיפורים". 

"מלחמת יום הכיפורים היא גם תזכורת תמידית לחשיבות העוצמה", אמר רה"מ והוסיף: "העוצמה הביאה את הצד שכנגד לבקש הפסקת אש. העוצמה מאפשרת לנו כיום – להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. העוצמה מבהירה למבקשי נפשנו, שנעשה הכל כדי להגן על מדינת ישראל – ושאיננו פוסלים מכה מקדימה. העוצמה היא מסד הברית שלנו עם ארה''ב, ובשנים האחרונות – מסד הידידות שלנו עם רוסיה. העוצמה סללה דרך לשלום עם מצרים, ואחר כך עם ירדן, והעוצמה ייסדה את ההסכמים ההיסטוריים שרקמנו עם איחוד האמירויות ועם בחרין. העוצמה תביא עוד הסכמי שלום עם עוד מדינות ערביות ומוסלמיות. העוצמה תאפשר לנו, בעזרת ה', להתגבר בהצלחה גם על משבר הקורונה. העוצמה וההתמדה". 

"מלחמת יום הכיפורים לימדה אותנו, שיש בנו כוחות כבירים. גם אם האתגר לא קל, גם אם המאבק עיקש – ביכולתנו להשיג ניצחון מכריע. יהי זכרם של בנינו, נושאי הלפיד, הלפיד של העוצמה, הלפיד של התקווה והלפיד של הזיכרון - יהי זכרם ברוך לעד", סיכם נתניהו.